شنبه 7 مهر 1403

اتفاق تلخ در میادین تره بار / مسئولان ببینند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اتفاق تلخ در میادین تره بار / مسئولان ببینند

قیمت میوه های تابستانه به قدری زیاد است که مردم توان خرید آن را ندارند قیمت میوه های تابستانه به قدری زیاد است که مردم توان خرید آن را ندارند به گزارش عرشه آنلاین، قیمت پایه میوه‌های تابستانه در بازارهای مرکز تهران به ازای هر کیلوگرم 100 هزار تومان است و آنچه از سوی فروشندگان به‌عنوان قیمت اعلام می‌شود، بهای نیم کیلوگرم میوه آن هم به صورت غیر شفاف است؛ به نحوی که یک کارشناس، کمیابی...

قیمت میوه های تابستانه به قدری زیاد است که مردم توان خرید آن را ندارند

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت پایه میوه‌های تابستانه در بازارهای مرکز تهران به ازای هر کیلوگرم 100 هزار تومان است و آنچه از سوی فروشندگان به‌عنوان قیمت اعلام می‌شود، بهای نیم کیلوگرم میوه آن هم به صورت غیر شفاف است؛ به نحوی که یک کارشناس، کمیابی میوه‌های تابستانه و حضور دلالان را از دلایل اصلی گرانی میوه در تابستان اعلام کرد.

میوه‌های تابستانه بسیار گران‌اند. قیمت‌های پایه هر کیلوگرم میوه تابستانه از 100 هزار تومان شروع می‌شود. هر کیلوگرم توت سفید 100 هزار تومان، زردآلو 150 هزار تومان، هلو 160 هزار تومان و گلابی 375 هزار تومان قیمت می‌خورد. در حالی که میوه‌های زمستانه به ازای هر کیلوگرم در بازارهای وسط شهر حداکثر 30 هزار تومان قیمت داشتند.

احمد حق پژوه، کارشناس بخش کشاورزی کشاورزی می‌گوید: برخی آمارهای غیر رسمی می‌گوید که مصرف گوشت قرمز یک چهارم و گوشت سفید یک سوم شده است. طبیعی است که این سطح از درآمد و رفاه عمومی نمی‌تواند به سمت میوه برود، بنابراین میوه را حذف می‌کند زیرا به نظرش می‌آید که این محصول اساسی نیست.

منبع: اقتصادآنلاین هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

اتفاق تلخ در میادین تره بار / مسئولان ببینند 2