یک‌شنبه 1 مهر 1403

اتفاق نادری که تا 14 سال دیگر تکرار نمی‌شود / ماه آبی را از دست ندهید

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
اتفاق نادری که تا 14 سال دیگر تکرار نمی‌شود / ماه آبی را از دست ندهید

مردم می‌توانند امشب اولین مورد به نام ماه ماهی خاویاری را در ماه جاری میلادی ببینند و دومین ابرماه در پایان اوت یعنی 29 روز دیگر. از آن‌جایی که این دومین ماه کامل در یک ماه است، ماه آبی کمیاب نیز خواهد بود.

همشهری نوشت: دو ابرماه آسمان را در ماه جاری روشن می‌کنند، از جمله ماه آبی نادری که تا 14 سال دیگر دیده نمی‌شود. به نقل از سان، دو ابرماه از جمله یک ماه آبی کمیاب آسمان را در ماه آگوست روشن می‌کنند و این منظره تا 14 سال دیگر دیده نخواهد شد. ابرماه زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در نزدیک‌ترین نقطه به زمین و در عین حال ماه کامل باشد. مردم می‌توانند امشب اولین مورد به نام ماه ماهی خاویاری را در ماه جاری میلادی ببینند و دومین ابرماه در پایان اوت یعنی 29 روز دیگر. از آن‌جایی که این دومین ماه کامل در یک ماه است، ماه آبی کمیاب نیز خواهد بود. دو ابرماه آخرین بار در سال 2018 در یک ماه ظاهر شدند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2037 چنین رویدادی دیگر تکرار نخواهد شد. شب‌های گرم تابستان زمان ایده‌آلی برای تماشای طلوع ماه کامل در آسمان شرقی در عرض چند دقیقه پس از غروب خورشید است. رصدخانه سلطنتی در گرینویچ گفت: «وقتی ابر زیاد نباشد، ماه کامل مانند یک گوی سفید بزرگ و درخشان در آسمان دیده می‌شود. این فرصت خوبی برای استفاده از یک تلسکوپ کوچک یا یک دوربین دوچشمی برای دیدن جزئیات سطح ماه است، یا حتی می‌توانید چند عکس جالب از ماه بگیرید. کانال عصر ایران در تلگرام تماشاخانه

8 روز است اینجا نشسته ام برای نوبت سونوگرافی! / بیمارستانی که روی میله های نازک سوار است / جولان مارهای سیاه بی پادزهر / 100 کیلومتر راه برای کشیدن یک دندان / مسؤولان دعوت به صبر می کنند! (فیلم)

ببینید بستنی در ژاپن چطور تولید می‌شود (فیلم)

فیلم های دیگر
اتفاق نادری که تا 14 سال دیگر تکرار نمی‌شود / ماه آبی را از دست ندهید 2
اتفاق نادری که تا 14 سال دیگر تکرار نمی‌شود / ماه آبی را از دست ندهید 3
اتفاق نادری که تا 14 سال دیگر تکرار نمی‌شود / ماه آبی را از دست ندهید 4