یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجازه تغییر کاربری مدارس شهر‌های جدید را نمی‌دهیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اجازه تغییر کاربری مدارس شهر‌های جدید را نمی‌دهیم

فرزانه صادق وزیر راه وشهرسازی در آیین بازگشایی مدارس کشور با بیان اینکه باید امیدواری در کشور وجود داشته باشد و ما سعی خواهیم کرد با اقداماتی که انجام می‌دهیم امیدواری را در کشور به ویژه در بین شما دانش آموزان نسل جوان افزایش دهیم گفت: در حال حاضر کشور به یک بالندگی رسیده است که تخصصی‌ترین وزارت خانه کشور که بیشترین ارتباط را با مردم دارد توسط یک بانو اداره می‌شود.

وی ادامه داد: ما روز‌های را سپری کردیم که چندان به زنان و دختران توجه‌ای نمی‌شد و این موضوع پر رنگ شده، اما در این شرایط بنده به عنوان یک بانو در وزارت تخصصی راه وشهرسازی حضور دارم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سنجه‌های کشور‌های توسعه یافته در توجه آنها به علوم انسانی نمود پیدا می‌کند، گفت: در دنیای فناوری، کشور‌هایی پیشرفت واقعی را رقم می‌زنند که به انسان و انسان‌مدار بودن و چگونگی ارتباط با معنویت و خداوند اهمیت می‌دهند.

صادق بیان کرد: اینگونه موارد در کشوری که تمدن چند هزار ساله دارد بسیار پررنگ‌تر است.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و داشتن نگاه نقادانه پس از بررسی نظرات موافق و مخالف اظهار کرد: در صورت توجه شما دانش‌آموزان به چنین مواردی، عرصه توسعه و برگ‌های زرین دیگری در این کشور رقم می‌خورد.

صادق بیان کرد: امیدواری همچنان در این کشور باید وجود داشته باشد و در این روز‌ها این تصمیم و این فرآیند به گونه‌ای پیشرفت کرد که وزارت راه وشهرسازی که زیرساخت‌های کشور را تنظیم می‌کند و بیشترین ارتباط را با مردم دارد توسط بانوان اداره می‌شود و در حال حاضر هم مسیر توسعه به گونه‌ای در حال پیشرفت است که چندسال بعد بسیاری از دختران این مدرسه زنگ‌های مدارس را به صدا خواهند درآورد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: نگاه نقادانه داشته باشید و این نگاه با مطالعه‌ای که انجام می‌دهید صورت گیرد و من به شما توصیه می‌کنم که برای پیشرفت کشور بازخواست و مطالبه کنید و هرآنچه که باعث پیشرفت کشور می‌شود را از مسئولان کشور درخواست کنید چراکه این درخواست‌ها باعث توسعه اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی، به‌ویژه در شرکت عمران شهر‌های جدید، توسعه سرانه‌های خدماتی است گفت: ساخت مدارس مدارس در اولویت برنامه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید قرار دارد و طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم به هیچ عنوان با درخواست تغییر کاربری مدارس موافقت نخواهیم کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری