یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجرای آخر کنسرت ملی با حضور وزیر امور خارجه / استاد دوباره اجرایش کن

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اجرای آخر کنسرت ملی با حضور وزیر امور خارجه / استاد دوباره اجرایش کن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، پس از گذشت 10 سال اینبار تالار وحدت میزبان نوا‌هایی خاطره انگیز و نوستالژیک از بزرگترین استاد موسیقی ایران یعنی مجید انتظامی بود. ارکستر موسیقی ملی ایران کنسرت «همراه با خاطره ها» را چهارشنبه 15 آذر ماه به رهبری مجید انتظامی به روی صحنه برد. در این رویداد سمفونی شیخ بهایی، دوئل، زال و سیمرغ (بچه‌های کوه آلپ)، ترن، مدلی، از کرخه تا راین، آژانس شیشه ای،...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، پس از گذشت 10 سال اینبار تالار وحدت میزبان نوا‌هایی خاطره انگیز و نوستالژیک از بزرگترین استاد موسیقی ایران یعنی مجید انتظامی بود. ارکستر موسیقی ملی ایران کنسرت «همراه با خاطره ها» را چهارشنبه 15 آذر ماه به رهبری مجید انتظامی به روی صحنه برد.

در این رویداد سمفونی شیخ بهایی، دوئل، زال و سیمرغ (بچه‌های کوه آلپ)، ترن، مدلی، از کرخه تا راین، آژانس شیشه ای، بوی پیراهن یوسف، دیوانه از قفس پرید و سمفونی حماسه خرمشهر اجرا شد. نسلی که با صدای آهنگ‌های شنیدنی مجید انتظامی قد کشیده اند و نوجوانی خود را در سینما گذراندند و با موسیقی متن فیلم‌ها زندگی کردند حال دور هم جمع شدند تا دوباره قدم به سال‌های دوره جوانی گذارند، زمانی که در خلوت خود کاست این موسقی‌ها را بار‌ها و بار‌ها می‌شنیدند و با آهنگ‌ها روزگاری را می‌گذراندند. حال رهبر همان سمفونی‌های خاطره انگیز اینبار با صلابت و با وقار پس از گذشت چند دهه قدم به روی صحنه می‌گذارد تا روح مخاطب اش را ببرد به همان سال‌ها که پشت در سینما صف می‌کشیدند تا از کرخه تا راین و آژانس شیشه‌ای را برای بار چندم ببینند. مخاطبی که قد کشیده و با موسیقی بچه‌های کوه آلپ زندگی کرده، اینبار دست در دست فرزند خود از شنیدن آوای کودکی لذت می‌برد.

اینبار چوب موسیقی مجید انتظامی در هوا می‌چرخد و دستان او جادو می‌کنند و نوازندگان می‌نوازند تا مخاطب پرواز کند به بیست و چند سال قبل، شاید به همان اتاق کوچک گوشه حیاط یا زیرزمین تاریک خانه که کاست‌های موسیقی فیلم‌ها پخش می‌شد و بعد از تمام شدن اش باز هم روح سیر نمی‌شد.

چشمان مخاطب روی صحنه می‌چرخد. به هر ساز خیره می‌شود و این بار می‌بینند آنچه که شنیده بودند و همراه اش قد کشیده اند. مخاطبی که پای این کار‌ها پیر شده و این بار با همان قوت قبل شاهد تولد همان نت‌هایی است که باعث می‌شد احساس جوانی کند.

نسل جدید در هیاهوی موسیقی‌های گوناگون و انبوه نت‌ها غرق شده است. این نسل با اینکه خاطره‌ای از این نت‌ها ندارند، اما مشتاقانه چشم دوخته اند به جادوی صحنه و در آخر با جسارت هرچه تمام می‌ایستند و بلند می‌گویند: «استاد دوباره اجرایش کنید.»

در آخر تمام مخاطبان سالن به احترام رهبر موسیقی و نوازندگان می‌ایستند و بی امان از سر شوق دست می‌زنند و از این پرواز خیال و روح سر مست اند. آخرین اجرای رویداد «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار استاد مجید انتظامی قرار بود سال گذشته با همراهی ارکستر ملی ایران و رهبری استاد انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار وحدت به روی صحنه برود، اما به دلیل شرایط نامناسب اجتماعی و سیاسی کشور، این رویداد لغو شد.

آبان ماه امسال شرایط برای اجرای رویداد «همراه با خاطره‌ها» با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم شد و استاد انتظامی پس از یک دهه دوری از صحنه، ارکستر ملی ایران را رهبری کردند. 14 تا 18 آذر ماه این رویداد برگزار شد که در شب پایانی آن وزیر امور خارجه امیر عبداللهیان از مهمانان ویژه این مراسم بود.

اجرای آخر کنسرت ملی با حضور وزیر امور خارجه / استاد دوباره اجرایش کن 2