چهارشنبه 11 مهر 1403

اجرای برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران از سال آینده

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اجرای برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران از سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: سال آینده نخستین برش از اجرای این برنامه را شاهد خواهیم بود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد آخوندی در نشست خبری با موضوع «برنامه چهارم توسعه شهر تهران» که صبح امروز در ساختمان دکتر شیبانی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه جدید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شوراها موظف شدند که برنامه‌های شهرداری‌ها را از 5 سال به 4 سال کاهش دهند و این موضوع در راستای این موضوع است که مدیریت شهری هر کدام در بازه زمانی 4 ساله پاسخگوی برنامه‌های تدوین شده خود باشند.

وی تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه شهر تهران نیز بر همین اساس تهیه و تدوین شده است و سال آینده نخستین برش از این برنامه خواهد بود.

ورود یک هزار دستگاه اتوبوس جدید به پایتخت در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: مقدمات تهیه برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران از اردیبهشت‌ماه کلید خورد و جلسات کارشناسی متعددی در این باب برگزار شد و کارگروه‌هایی شکل گرفت ضمن اینکه در تهیه و تدوین برنامه چهارم توسعه از ظرفیت و پتانسیل نیروهای شهرداری و کارشناسان شورای شهر تهران استفاده شده است.

آخوندی گفت: سرانجام پس از 5 الی 6 ماه کار و جلسات متعدد نسخه اولیه برنامه چهارم توسعه تهیه و تدوین شد و در ادامه در یک بازه زمانی 50 الی 60 روزه و تلاش کارشناسان در 6 کمیسیون تخصصی شورا برنامه اشاره شده تهیه و تدوین شد و این برنامه حاصل تجربه و دانش نیروهای شهرداری و کارشناسان شورای شهر تهران است.

وی افزود: در کمیسیون‌ها نیز جلسات متعددی برگزار شد، به طوری که در برخی از کمیسیون‌های تخصصی بالغ بر 30 جلسه برگزار شد و در نهایت پس از تهیه و تدوین برنامه چهارم توسعه 4 جلسه کمیسیون تلفیق با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران برگزار شد و در نهایت جمع‌بندی لازم در کمیسیون برنامه و بودجه انجام و در کمیسیون تلفیق نیز یک تغییراتی ایجاد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در ادامه این برنامه به صورت کامل تدوین و در کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز این تغییرات مدیریت و با رایزنی و جلساتی که با شهرداری تهران داشتیم سرانجام برنامه چهارم توسعه تهیه و در روز گذشته نیز در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید.

آخوندی با بیان اینکه تلاش ما بر این بود که برنامه چهارم توسعه یک برنامه عملیاتی باشد، تصریح کرد: در تهیه و تدوین برنامه تلاش شد که از ایده‌آل‌ها و آرزوها بپرهیزیم و بر مبنای اعتبارات برنامه خود را تدوین کنیم.

به گزارش تسنیم، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه جهت‌گیری و رویکرد برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران تحقق عدالت شهری است گفت: در عدالت شهری منافع شهروندی بر منافع شخصی ارجحیت دارد.

وی با اشاره به تکریم و احترام ارباب رجوع گفت: در برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است تا بتوانیم خدمات بی‌منت و سریع و چابکی را به شهروندان ارائه کنیم.

مظفر با اشاره به اهمیت عدالت شهری تصریح کرد: در قالب این مسئله باید فرصت برابر برای همه شهروندان در مناطق مختلف در حوزه‌های حمل و نقل، سرانه‌های فضای سبز، سرانه‌های خدماتی فراهم شود و این در حالی است که ما در برخی از مناطق با کمبود سرانه ورزشی، فرهنگی، حوزه حمل و نقل و... روبرو هستیم در قالب عدالت شهری در برنامه چهارم توسعه به این موارد پرداخته خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری حرکت به سمت عدالت شهری خواهد بود.