چهارشنبه 11 مهر 1403

اجرای طرح حقوق شهروندی در مساجد گیلان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح حقوق شهروندی در مساجد گیلان

رشت - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: طرح حقوق شهروندی در عناوین مختلف اجتماعی در برخی از مساجد منتخب استان اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد، یکی از کارکردهای ارزشمند این نهاد مذهبی را ترویج و اشاعه فرهنگ حقوق شهروندی در ابعاد گوناگون اعلام کرد و گفت: بهره مندی از جامعه روحانیت در ترویج آموزه‌های دینی در عرصه حقوق شهروندی ضرورت جامعه امروز است.

حقوق شهروندی را می‌توان به مجموعه قواعد حاکم بر روابط اشخاص در جامعه‌ی شهری تعریف کرد. حقوق شهروندی جز حقوق ذاتی و فطری انسان‌ها است، همچنین این حقوق غیر قابل انتقال و تجزیه‌ناپذیر است، به این صورت که عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگرند.

به گفته وی؛ سلامت، خلاقیت، هنرهای تجسمی، شهروند الکترونیک، کارآفرینی، صنایع غذایی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله محورهای این طرح است که در مساجد منتخب آغاز شده و تا پایان سال 99 ادامه دارد. حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ارتقاء سطح دانش حقوقی شهروندان از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: راه‌اندازی پارک‌های کارآفرین، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی - هنری، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات مختلف فرهنگی - هنری در این طرح پیش‌بینی شده است. مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان اعلام کرد: بسترسازی برای ایجاد جامعه‌ای پویا با محوریت کارآفرینی و نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است که کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گامی نوین در راستای تحقق این موضوع هستند. حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد افزود: بیش از 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته استان به‌منظور اجرای این طرح پیش‌بینی شده‌اند. 919 کانون فرهنگی، هنری در مساجد گیلان فعال هستند.

*س_برچسب‌ها_س*