سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجرای طرح هادی در 400 روستای بالای 20 خانوار در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح هادی در 400 روستای بالای 20 خانوار در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی برای 702 روستا تهیه و در 400 روستای استان نیز اجرا شده است.

رضا خواجه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی در سال گذشته از منابع استانی برای 62 روستا به میزان 123 میلیارد و 983 میلیون ریال و از منابع ملی برای 19 روستا به میزان 45 میلیارد ریال بوده که بخشی از این میزان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

خواجه ای افزود: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

وی، با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، گفت: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

به گفته این مسؤول، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 46.2 درصد است که این رقم در استان زنجان 56.3 درصد اعلام شده و در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است.

*س_برچسب‌ها_س*