شنبه 1 اردیبهشت 1403

اجرای طرح کمک به کودکان دچار سوء تغذیه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
اجرای طرح کمک به کودکان دچار سوء تغذیه

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، سید مرتضی بختیاری با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی (ایران همدل) در سراسر کشور ابراز کرد: در کنار اجرای طرح رزمایش مواسات و همدلی به موضوع فرهنگی نیز پرداخته شده است همچنین کمک کودکان زیر شش سال که سو تغذیه دارند و مادران شیرده و تهیه لوازم بهداشتی در این رزمایش بهره مند و برخوردار هستند.

وی افزود: رزمایش مواسات و همدلی که از روز عید غدیر در سراسر کشور آغاز شده بزرگترین پویش مردمی بوده که با کمک‌های خود توانستند نقش مهمی در عمل به اثبات برسانند و از خودشان باقیات و صالحات به یادگار بگذارند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی (ایران همدل) در سراسر کشور گفت: مرحله دوم رزمایش مواسات در ماه محرم و صفر با عنوان ایران همدل در سراسر کشور آغاز شد که با برگزاری این رزمایش مردمی یک هزار و 400 بسته حمایتی شامل اقلام مواد غذایی در منطقه امیرآباد از توابع دامغان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

بختیاری افزود: امیرآباد دامغان یکی از مناطق محروم استان سمنان است که خیرین و مردم در ایام ماه محرم و در رزمایش مواسات و همدلی به یاری خانواده‌های نیازمند در سطح روستاهای این منطقه شتافتند و با تهیه بسته‌های حمایتی یاریگر نیازمندان شدند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب و قابل توجه در منطقه امیرآباد می‌توان به کار بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز خیر ابراهیم امیر آبادیان است که 72 دیگ غذا به یاد 72 تن از شهدای کربلا اشاره داشت که امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا این خیر با قرار دادن برنج و اقلام مورد نیاز در پخت و پز در اختیار هیئت‌های مذهبی همچون سال گذشته در طرح احسان حسینی سهیم شد که خود هیئات پس از پخت‌وپز آن را با بسته‌بندی در اختیار عزاداران و خانواده‌های نیازمند قرار دهند.