چهارشنبه 11 مهر 1403

احداث راه دسترسی الیگودرز به شهرهای هم‌مرز ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احداث راه دسترسی الیگودرز به شهرهای هم‌مرز ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با چهاراستان هم مرز است بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی شود که راه‌های دسترسی مناسب به این مناطق احداث شود.

محمد خدابخشی شامگاه جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه روستایی بخش بربرود شرقی الیگودرز با بیان اینکه احداث راه‌های بین استانی و شهرستانی می تواند در بسیاری از زمینه ها مفید و موثر واقع شود افزود: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن برخی مناطق الیگودرز ضروری است اعتبارات مناسبی برای ایجاد راههای استاندارد به این شهرستان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه مسیر دسترسی از روستای فرسش الیگودرز تاروستای مورستان در شهرستان بویین میاندشت به طول چهار کیلومتر احداث می شود اظهار داشت: سال گذشته نیز با پیگیری های صورت گرفته 3.5 کیلومتر مسیر دسترسی روستای فهره به روستای اسلام آباد توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونشهر انجام شده که بزودی عملیات آسفالت این محور آغاز خواهد شد.

خدابخشی تصریح کرد: در تلاش هستیم راه شکافی برای روستاهایی که فاقد راه دسترسی هستند را در اولویت قرار داده و پس از آن آسفالت محورهای اصلی و فرعی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستانهای فریدن فریدونشهر بویین و میاندشت و چادگان نیز با اشاره به اهمیت احداث راه دسترسی در بین دو منطقه بویین و میاندشت و شهرستان الیگودرز گفت: این دو شهرستان به دلیل همسایگی و داشتن مشترکات فرهنگی نیازمند ارتباط بهتر و بیشتر هستند که ایجاد راه دسترسی در بین روستاهای این شهرستان می تواند در این امر کمک کند.

محمد صالحی افزود: طوری باید برنامه ریزی بکنیم که مسیر دسترسی روستای مورستان به فرسش در کمترین زمان ممکن راه شکافی شود و مردم بتوانند از این مسیر تردد کنند.

وی همچنین گفت: احداث راه دسترسی بویین میاندشت به فرسش می‌تواند حدود 40 کیلومتر مسیر دسترسی زائرین اصفهانی امامزاده محمدبن حسن الیگودرز را کوتاه نماید.

وی گفت: در صورتی که جاده دسترسی از بویین میاندشت به فرسش احداث شود می تواند موجب کاهش 40 کیلومتری مسیر تردد مسافرین اصفهانی از سمت مسجدسلیمان شود.

*س_برچسب‌ها_س*