شنبه 29 اردیبهشت 1403

احداث پله‌های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع) آغاز شد + فیلم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
احداث پله‌های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع) آغاز شد + فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، بازسازی و توسعه حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام پس از حمله تروریست‌های تکفیری به این آستان و تخریب بخش‌های قابل توجهی از حرم به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد.

پس از ساخت گنبد حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام به عنوان بزرگ‌ترین گنبد اعتاب مقدسه عراق، ضریح و گلدسته‌های حرم نیز بازسازی شد و اکنون ایرانیان در حال بازسازی بخش‌های دیگر این حرم مقدس هستند تا بتوانند به آرزوی شهید قاسم سلیمانی که توسعه و رونق گرفتن حرم سامرا است، جامه عمل بپوشانند.

برای این منظور، روند احداث باب المهدی (عج) در بخش شمالی حرم سامرا با مساحت 4 هزار و 500 مترمربع از سال گذشته سرعت گرفته است و مهندسان و کارگران ایرانی اکنون برای تکمیل این صحن در حال ساخت پله هستند؛ به طوری که عملیات احداث پله‌ها و رمپ معلولان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از صحن باب المهدی (ع) در اختیار زائران قرار گیرد.

حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام در سال‌های گذشته با حضور داعش به عنوان یکی از غریب‌ترین حرم‌های مطهر در عراق بود که با برقراری امنیت بسیاری از زائران به زیارت این مکان مقدس نیز مشرف می‌شوند؛ تا جایی که حتی در اربعین سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر خارجی به حرم امامین عسکریین علیهم السلام مشرف شدند.

در ادامه فیلمی از روند احداث پله و رمپ در صحن باب المهدی (عج) حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پله حرم امامین عسکریین سامرا داعش باب المهدی حرم سامرا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
احداث پله‌های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع) آغاز شد + فیلم 2
احداث پله‌های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع) آغاز شد + فیلم 3
احداث پله‌های صحن باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین (ع) آغاز شد + فیلم 4