یک‌شنبه 8 مهر 1403

احداث 175 واحد مسکونی سیل‌زدگان اصفهان پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احداث 175 واحد مسکونی سیل‌زدگان اصفهان پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود

اصفهان - ایرنا - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: عملیات اجرایی احداث 175 واحد مسکونی مناطق سیل‌زده سال جاری در غرب و جنوب این استان پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود.

محسن قوی بیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علاوه بر احداث این تعداد، یک هزار و 800 واحد مسکونی متاثر از سیل نیازمند تعمیرات هستند که کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازسازی آنها در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی تعداد واحدهای خسارت دیده سیل فروردین و اردیبهشت امسال را یک‌هزار و 975 واحد اعلام و اضافه کرد: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان 296 هزار و 350 میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: این اعتبار در قالب 208 میلیارد و 350 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 88 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار مالکان آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که بر اثر سیل سال 98 در این استان یک هزار و 243 واحد مسکونی تعمیری و 2 هزار و 80 واحد نیازمند احداث مجدد شدند، گفت: صد در صد عملیات مرمت و تعمیر واحدها به اتمام رسیده و کار احداث 2 هزار و 80 واحد جدید تا شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد.

قوی بیان با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی یادآور شد: ساخت این واحدهای مسکونی تاکنون بطور تقریبی 65 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی به سیل زدگان با عنوان بلاعوض اجاره‌بها، بلاعوض معیشتی، بلاعوض ساخت واحدهای احداثی شهری و روستایی و بلاعوض تعمیری ارائه می‌شود.

تسهیلات طرح جامع مسکن روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می‌شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک‌هزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به 600 هزار نفر است.

نزدیک به 900 روستای استان بیش از 20 خانوار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*