دوشنبه 2 مهر 1403

احقاق حقوق شهروندی از وظایف مدیریت شهری است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
احقاق حقوق شهروندی از وظایف مدیریت شهری است

شهردار منطقه 12 تهران گفت: احقاق حقوق شهروندی از وظایف مدیریت شهری است

شهردار منطقه 12 تهران گفت: احقاق حقوق شهروندی از وظایف مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم دورهمی فعال شو به صرف مهربانی و امید باهدف ارتقای ارتباطات بین گروهی و تعاملات اجتماعی شهروندان دارای معلولیت و ارتقای سطح نشاط و مشارکت اجتماعی آنان و معرفی فعالیت‌های کانون افراد داری معلولیت در موزه اسلامی ایرانی برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه 12 تهران ضمن خوشامدگویی به مدعوین این مراسم گفت: با توجه به نگاه ویژه شهردار تهران به حقوق شهروندی توان خواهان و برنامه‌های ویژه اداره کل سلامت شهرداری تهران با محوریت حال خوب، تغییرات تأثیر گذاری برای جامعه معلولان ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به مناسب سازی معابر در یکسال گذشته از جامعه توان خواه منطقه 12 خواست تا با شرکت در طرح من شهر دارم، درخواست‌های شهری خود را در این سامانه مطرح کنند.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد گفتمان در حوزه معلولیت دانست و افزود: باید در مطالبه حقوق فردی و جمعی افرادی که با معلولیت زندگی می‌کنند، کمک کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این برنامه با همکاری مدیریت کانون افراد دارای معلولیت گفت: افراد دارای معلولیت باید در همه حوزه‌ها حتی سیاست گزاری های کلان مشارکت داشته باشند.

حمید صاحب اظهار داشت: فراگیری برنامه‌های اداره سلامت باید به گونه‌ای باشد که حداقل 10 درصد جامعه هدف را پوشش دهد و از کانون افراد دارای معلولیت درخواست می‌کنم با اجرای برنامه‌های ویژه کمک کند هیچ معلولی در انزوا زندگی نکند.

این آئین که به همت اداره سلامت منطقه 12 و همکاری کانون افراد داری معلولیت برگزار شد؛ توان خواهان بعد از بازی‌های حرکتی از ویژه برنامه‌های استندآپ کمدی، گروه موسیقی، سخنرانی بهره مند شدند.

در ادامه شهردار منطقه 12 به همراه مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از بازی شطرنج صلح به ابتکار خواهران رحیمی رونمایی کردند.

در پایان از 160 توان خواه منطقه و نخبگان و فعالان این حوزه با اهدای لوح و یادبودی تجلیل شد.