شنبه 16 تیر 1403

اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه برگزار شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه برگزار شد

ساوه - نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

ساوه - نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه شامگاه دوشنبه در سالن سلمان ساوجی این شهر برگزار شد.

حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در این مراسم اظهار کرد: این رویداد فرهنگی ادبی در سالیان گذشته 10 دوره به صورت استانی و 7 دوره به صورت منطقه‌ای برگزار شد و این نخستین باری است که ساوه میزبان کنگره ملی شعر عاشورایی است.

وی ادامه داد: فراخوان این کنگره از اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد و بیش از 900 اثر به دبیرخانه کنگره رسید. پس از بازبینی ِاین آثار توسط داوران 9 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا و جهاد تبیین محورهای اصلی این کنگره را شامل می‌شود و تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین (ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی بخشی از اهداف این رویداد فرهنگی ادبی است.

محمودی فر افزود: لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره برای نفر اول مبلغ 4 میلیون تومان، لوح تقدیر و جایزه نقدی 3 میلیون تومان به نفر دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نفر سوم 3 میلیون تومان، لوح تقدیر و 5 جایزه نقدی، هریک به مبلغ یک میلیون تومان به 5 اثر جوایز این کنگره را شامل می‌شود که بر همین اساس به نفرات برگزیده اهدا شد.