دوشنبه 16 مهر 1403

اختصاص بیش از 21 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خلیل آباد / زمینه اشتغال برای 188 نفر فراهم شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص بیش از 21 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خلیل آباد / زمینه اشتغال برای 188 نفر فراهم شده است

صدیقی گفت: در سال گذشته بالغ بر 21 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات به شهرستان اختصاص پیدا کرد که در این خصوص برای 51 متقاضی تشکیل پرونده و مجوز فعالیت صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا صدیقی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: ایجاد اشتغال می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند و تلاش ما در مجموعه این است که بتوانیم با ارائه تسهیلات و مشاوره های لازم درصد اشتغال را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار با تأکید بر ارتقای بهره وری نیروی کار یکی از اهداف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 38 پرونده اختلافی بین کارفرما و کارگر در هیئت تشخیص اداره کار تشکیل شد که حدود 40 درصد آرای صادره به صورت سازشی حل و فصل شد و کارگران به محل کار خود برای ادامه فعالیت بازگشتند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد با تاکید بر اینکه 100 درصد تعهد شهرستان در امر بازرسی از کارگاه ها انجام شده است، تصریح کرد: 35 نفر از فارغ التحصیلان به صورت کارورزی در شرکت ها و کارگاه ها به کارگیری شده اند، که توانسته ایم برای 5 نفر به مدت 21 ماه معافیت بیمه ای بگیریم که کمک بزرگی به کارفرما بود.

وی با اشاره به پیگیری هایی که در خصوص اشتغال، کارآفرینی و تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان خلیل آباد انجام شده است، اذعان کرد: در سال گذشته بالغ بر 21 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات به شهرستان اختصاص پیدا کرد که در این خصوص برای 51 متقاضی تشکیل پرونده و مجوز فعالیت صادر شده است.

صدیقی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات به متقاضیان، زمینه اشتغال برای 188 نفر فراهم شده است، عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 8 تعاونی جدید تاسیس شده و تعداد 100 تعاونی فعال شهرستان بر اساس اساسنامه اولیه برای 1500 نفر فرصت های شغلی ایجاد دارند.

وی همچنین از برگزاری 10 برنامه شاخص به مناسبت هفته کار و کارگر در شهرستان خبر داد و تشریح کرد: عطر افشانی گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده های معظم شهیدان عرصه کارگری، دیدار با مدیران شهرستان و امام جمعه، بازدید از کارگاه ها و نیز دیدار با کارفرمایان و برگزاری همایش تجلیل از کارگران با حضور کارگران برتر شهرستان در روز پنج شنبه هفته جاری را از جمله برنامه های این اداره به مناسبت هفته کار و کارگر است.

انتهای پیام /