سه‌شنبه 17 مهر 1403

اختصاص هزار و 520 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختصاص هزار و 520 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: هزار و 520 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان در سال جاری اختصاص یافته که تاکنون 644 میلیارد ریال آن به بانک‌ها ابلاغ شده است.

علی اصغر هدایتی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بانک های استان برای پرداخت این تسهیلات در حال تشکیل پرونده هستند.

وی میزان این تسهیلات را در سال گذشته 864 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: بانک های استان 98درصد آن را به مددجویان پرداخت کردند.

وی مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را 60 ماهه و کارمزد آن را چهار درصد بیان کرد.

وی از پرداخت یک هزار و 740 میلیارد ریال وام ازدواج در سال جاری نیز خبر داد و افزود: این تسهیلات به سه هزار و 300 نفر پرداخت شده است.

هدایتی اظهار داشت: هم‌اکنون 6 هزار نفر در خراسان شمالی در حال گذراندن مراحل دریافت وام ازدواج هستند و پس از تکمیل پرونده در دو روز وام ازدواج آن ها پرداخت می شود.

کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی شامل 13 بانک در استان است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و 44درصد از این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد میزان درآمد و هزینه کل خالص خانوارهای شهری و روستایی استان خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر و درردیف های آخر جدول است.

بر اساس آمارها مخارج خانوارهای خراسان شمالی بیشتر از درآمد آن هاست که این تفاوت از طریق برداشت تسهیلات مختلف از بانک های استان جبران می شود.

*س_برچسب‌ها_س*