دوشنبه 7 آبان 1403

اختصاص 10 میلیارد تومان برای حل مشکل عشایر قم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اختصاص 10 میلیارد تومان برای حل مشکل عشایر قم

قم ایرنا استاندار قم با حضور در سازمان امور عشایر ایران با عباس پاپی‌زاده رییس این سازمان دیدار و پیرامون مسایل و موضوع‌های مرتبط با عشایر قم از جمله موافقت با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه 1401 برای حل مشکلات حوزه آب و راه، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در این دیدار با بیان اینکه عمده مشکلات عشایر قم مساله تامین آب و راه است، گفت: استان قم دارای 220 روستا است که 50 روستا با مشکل آب مواجه هستند و از این تعداد پنج روستا مربوط به عشایر است.

وی با اشاره به اینکه 300 خانوار عشایری در استان قم زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: با تامین یک کامیون تانکردار می توانیم مشکل تامین آب این خانوارها را برطرف کنیم.

وی همچنین به وضعیت جاده های عشایری و مشکلات عشایر قم در فصل کوچ اشاره و اضافه کرد: 58 کیلومتر راه عشایری در استان قم وجود دارد که نیازمند رسیدگی و نگهداری است.

 500 هزار شغل در جمعیت عشایری کشور وجود دارد

رییس سازمان امور عشایر ایران نیز در این دیدار گفت: وضعیت ناوگان آبرسانی به عشایر مطلوب نیست و به دو هزار کامیون تانکردار برای آبرسانی سیار به عشایر کشور نیاز داریم.

عباس پاپی‌زاده بر احقاق کامل حق و حقوق عشایر از اعتبارات تاکید کرد و اظهار داشت: حداقل 500 تا 600 هزار شغل در جمعیت عشایری کشور وجود دارد و زنان عشایری هم عموما شاغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات عشایر را می توان از طریق اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران و مصوبات شوراهای عشایری استان‌ها برطرف کرد.

برچسب‌ها