پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اختصاص 280 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز شهر اراک / پارک ویژه سالمندان در اراک ایجاد می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص 280 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز شهر اراک / پارک ویژه سالمندان در اراک ایجاد می شود

کریمی شهردار اراک گفت: در بودجه سال جاری، 280 میلیارد تومان به توسعه فضای سبز شهر اراک اختصاص داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ کریمی شهردار اراک شامگاه دوشنبه در نشست بررسی وضعیت و مشکلات پارک‌های اراک که با حضور خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، میرنظامی رئیس شورای اسلامی شهر، گفت: 127 پارک این کلانشهر در 431 هکتار وسعت قرار دارد و شهرداری اراک یک هزار و 520 هکتار فضای سبز را مدیریت می‌کند.

وی افزود: سرانه فضای سبز در اراک 26 و هشت دهم درصد است که توزیع این فضای سبز متناسب انجام نشده است.

شهردار اراک با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری برای توسعه فضای سبز نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته و به 280 میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: 70تا 80 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز در اراک در نظر گرفته شده و 350 میلیارد تومان نیز در حوزه آبرسانی اعتبار تخصیص یافته است.

کریمی درخصوص بازطراحی در پارک‌های اراک، اظهار داشت: پارک نور، کودک و سالمند از جمله پارک‌هایی هستند که باز طراحی شده و پارک ویژه سالمندان در پارک شقایق ایجاد خواهد شد.

شهردار اراک با یادآوری اینکه اراک شهر کارگری و صنعتی است و باید پارک کارگر در شهر ایجاد شود، گفت: لازم است از ظرفیت صنایع استان برای ساخت پارک ویژه کارگر استفاده شود.

کریمی ایجاد پارک فرهنگ و هنر، پارک خانواده، پارک انرژی و صنعت را از دیگر برنامه های شهرداری برای بهره منده اقشار مختلف مردم در استفاده از فضای تفریحی عنوان کرد.

انتهای پیام /