دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اخذ شهریه توسط دانشگاه فرهنگیان از معلمان تازه استخدام شده خلاف قانون است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اخذ شهریه توسط دانشگاه فرهنگیان از معلمان تازه استخدام شده خلاف قانون است

وحیدی گفت: پرداخت شهریه توسط معلمان تازه استخدام شده در آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان بابت دوره مهارت‌آموزی کاملا خلاف است.

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره الزام معلمان تازه استخدام شده به پرداخت مبلغ پنح میلیون چهارصد هزار تومان به دانشگاه فرهنگیان برای دوره مهارت‌آموزی گفت: پرداخت این مبلغ به دانشگاه فرهنگیان بابت دوره آموزشی کاملا خلاف است.

وی ادامه داد: کسی که وارد دوره آمادگی استخدام می‌شود در هر دستگاهی باشد باید آموزش به صورت رایگان باشد. در وزارت آموزش و پرورش افراد استخدام شده موظفند دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان ببینند و اگر این دانشگاه نیاز به بودجه دارد یا باید وزارت آموزش و پرورش پرداخت کند و اگر آموزش و پرورش این پول را ندارد باید به مجلس اعلام کند تا یک ردیف بودجه برای آن باز شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس ادامه داد: چرا پرداخت این مبلغ باید توسط کسی باشد که تازه استخدام شده و هنوز حقوقی دریافت نکرده چراکه این امر خلاف است و منشا قانونی ندارد و اقدام وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در این زمینه قابل توجیه نیست، چون سابقه قبلی هم نداشته است.

وحیدی بیان کرد: اگر قبل از استخدام در آموزش و پرورش هر دوره‌ای می‌خواهند ببینند مربوط به خودشان است، اما بعد از اینکه استخدام انجام شده و طرف در سیستم آموزش و پرورش قرار گرفته این پرداختی در دانشگاه فرهنگیان هیچ منشا قانونی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: ما به این اقدام دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردیم و در جلسه کمیسیون هم این موضوع طرح شد و حتما جزو مواردی است که در سوال از وزیر آموزش و پرورش بابت فرآیند استخدام مورد طرح قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشته باشد که حتما ندارد، چون منشا دریافتی این پول منطقی نیست و حتما در مجلس به آن رسیدگی می‌شود. ما مصرانه خواهش داریم که آموزش و پرورش اخذ مبلغ از استخدام‌شدگان را اصلاح کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس