سه‌شنبه 17 مهر 1403

اخذ مالیات از طبقات پر درآمد راهکار کاهش فاصله طبقاتی است / معضل فرار مالیاتی مشاغل پر درآمد باید به فرصت تبدیل شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اخذ مالیات از طبقات پر درآمد راهکار کاهش فاصله طبقاتی است / معضل فرار مالیاتی مشاغل پر درآمد باید به فرصت تبدیل شود

مجید فرامرزی گفت: یکی از اهداف مالیات توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه است ولی اگر این مهم اتفاق نیفتد، فاصله طبقاتی در کشور بیشتر شده و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 1399 نشان می‌دهد، 65 درصد پزشکان به سلامت اقتصادی جامعه پایبند نیستند.

مجید فرامرزی با بیان اینکه مالیات پزشکان آمریکایی سه برابر صادرات نفت ایران برآورد می‌شود، ادامه داد: عدم توجه به درآمدهای مالیاتی مشاغل پردرآمد باعث وابستگی کشور به درآمدهای نفتی شده است. وی افزود: افزایش درآمد مالیاتی کشور، کاهش در درآمد نفتی را می تواند جبران کند. این مهم موضوعی است که در جامعه به آن توجه نشده است و نتیجه آن را در کاهش بودجه دستگاه ها و ادرات می بینیم. فرامرزی گفت: در سال های اخیر مجلس درصدد اصلاح قوانین مالیاتی برآمده است، ولی متاسفانه شاهد هستیم که هنوز هم برخی از مشاغل پردرآمد مالیات نمی پردازند. این کارشناس تصریح کرد: یکی از اهداف مالیات توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه است ولی اگر این مهم اتفاق نیفتد، فاصله طبقاتی در کشور بیشتر شده و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر افزایش می یابد. وی در خاتمه افزایش درآمدهای مالیاتی را در کاهش کسری بودجه موثر دانست و خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی کشور باید مشاغل پردرآمد را شناسایی و با ترفندهای تشویقی آنها را مجاب به پرداخت مالیات نماید. انتهای پیام /