چهارشنبه 13 تیر 1403

ادامه سردرگمی‌ها در باشگاه شمس آذر

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ادامه سردرگمی‌ها در باشگاه شمس آذر

قزوین - در حالی که برخی تیم‌های لیگ برتری خرید بازیکنان خود را آغاز کرده‌اند غیبت مدیرعامل و همچنین وضعیت مبهم سرمربی شمس آذر هواداران قزوینی را نگران کرده است.

قزوین - در حالی که برخی تیم‌های لیگ برتری خرید بازیکنان خود را آغاز کرده‌اند غیبت مدیرعامل و همچنین وضعیت مبهم سرمربی شمس آذر هواداران قزوینی را نگران کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: 26 فروردین 1402 بود که صعود شمس آذر به لیگ برتر قطعی شد و تیم با یک شگفتی سازی در فاصله پنج هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته اول جشن صعود خود را به لیگ برتر قطعی کند.

این پرواز و صعود به‌یادماندنی شمس آذر به لیگ برتر که برای اولین بار و با هدایت یک سرمربی قزوینی انجام شده بود برای مردم قزوین نوید آور روزهای خوبی بود اما با در آستانه آغاز لیگ برتر شمس آذر با چالش‌های بسیار بزرگی مواجه شد.

آغاز دومینوی کسر امتیاز

در روزهای آغازین لیگ برتر و در حالی که تیم‌ها خود را برای حضور در لیگ برتر آماده می‌کردند و هواداران قزوینی نیز چشم امید به سبزپوش‌ها داشتند به یک‌باره خبر شکایت باشگاه سایپا از شمس آذر و تخلف این باشگاه در استفاده از بازیکنی که کارت پایان خدمت جعلی به باشگاه ارائه کرده بود خبرساز شد.

با این شکایت فدراسیون رأی به کسر 3 امتیاز از شمس آذر در آغاز بازی‌های لیگ برتر داد تا این تیم مسابقات را با سه امتیاز منفی آغاز کند اما پس از آن با شکایت باشگاه شهرداری همدان 3 امتیاز منفی دیگر نیز در سبد شمس آذر گذاشته شد تا این تیم در حالی فصل را آغاز کند که 6 امتیاز منفی در جدول رده‌بندی برای او ثبت شده بود.

هرچند شهرداری همدان بعدها رضایت داد و سه امتیاز منفی او بخشیده شد اما سه امتیاز منفی ناشی از شکایت سایپا تا انتها با این تیم در جدول باقی ماند.

بازی‌های چشم‌نواز، ناامیدی را از بین برد

با آغاز لیگ برتر و در حالی که حواشی کسر امتیاز این تیم را رها نمی‌کرد عملکرد شمس آذر نور امید را در دل روشن کرده بود. تساوی در خوزستان در حالی که تا دقیقه 90 از استقلال پیشی گرفته بود، پیروزی در زمین مس رفسنجان، پیروزی در زمین تراکتورسازی و پیروزی در زمین فولاد خوزستان حواشی تیم را کمرنگ کرد و در نهایت و در نیم‌فصل تیم شمس آذر علی‌رغم کسر سه امتیاز توانست جایگاه خود را در جدول تک‌رقمی کند.

پایان نیم‌فصل و شروع حواشی

با آغاز تعطیلات نیم‌فصل و در حالی که تیم در ترکیه در اردوی آماده‌سازی برای آغازی پرقدرت در نیم‌فصل دوم بود به یک‌باره یک خبر همه را شوکه کرد.

سعید دقیقی با اجازه باشگاه، هدایت تیم مس رفسنجان را بر عهده گرفت. خبر کوتاه و شوکه کننده بود و بعدها دقیقی سرمربی قزوینی تیم، علت این اتفاق را تأمین منابع مالی باشگاه برای پرداخت قرارداد بازیکنان اعلام کرد.

هرچند بعد از چند روز و انتقال رحمان جعفری و علی‌اصغر اعرابی به باشگاه‌های بزرگ تراکتور و سپاهان این مشکل مالی حل و دقیقی به باشگاه بازگشت اما همین امر نیز تا چند هفته باشگاه را با حواشی درگیر کرده بود.

شروعی سخت اما درخششی به یادماندنی

با شروع نیم‌فصل دوم شمس آذر در هفته‌های نخست با مشکلات جدی ناشی از رفتن دو بازیکن بزرگ خود روبرو بود اما رفته‌رفته این تیم خود را پیدا کرد و در نهایت با درخشش دوباره توانست در جایگاه هشتم لیگ برتر قرار بگیرد. این در حالی است که اگر سه امتیاز کسر شده را در نظر نگیریم شمس آذر با 42 امتیاز می‌توانست در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر درخشش قابل‌توجهی داشته باشد.

ناامیدی دقیقی از ادامه کار در شمس آذر

سعید دقیقی در طول فصل همواره از مشکلات مالی این تیم خبر داده و گفته بود حضور طولانی مدت این تیم نیازمند تأمین منابع مالی پایدار است و مدیران استان باید برای این تیم فکری جدی بکنند.

هرچند به‌صورت تلویحی احساس می‌شد که شمس آذر فصل بعد را باید بدون دقیقی ادامه دهد اما سعید دقیقی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر این گمانه را تأیید کرد.

بیشتر از این نمی‌توان ادامه داد

دقیقی در نشست مطبوعاتی بعد از بازی با پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با ماندن یا نماندن وی در سال آینده اظهار کرد: ما در حساس‌ترین مقطع فصل یعنی نیم‌فصل نیازمند 20 میلیارد تومان بودیم اما مهیا نشد و بهترین بازیکنان خود را از دست دادیم.

وی ادامه داد: با شعار نمی‌توان کارکرد و من هم نمی‌خواهم جایگاهی که در بین این مردم به دست آورده‌ام را راحت از دست بدهم.

دقیقی با بیان اینکه باید به شرافت مالکین درود فرستاد تصریح کرد: جایگاه فعلی شمس آذر نقطه عطف این تیم بوده و با این شرایط بیشتر از این نمی‌توان ادامه داد.

سرمربی وقت شمس آذر بیان کرد: من دیگر بیشتر از این نمی‌توانم خود را فدای این تیم بکنم و هر آنچه داشتم برای این تیم گذاشته‌ام.

آغاز سردرگمی‌ها

با پایان یافتن فصل زمزمه‌ها برای رفتن شمس آذر افزایش یافت. زمزمه‌هایی مانند پیوستن دقیقی به فولاد، ذوب‌آهن و حتی گل گهر سیرجان بیش از همیشه به گوش رسید.

از سویی در بازار نقل و انتقال تیم‌های بزرگ به دنبال بازیکنان جوان و با انگیزه شمس آذر هستند و هرروز گمانه‌های متفاوتی شنیده از انتقال بازیکنان شمس آذر شنیده می‌شود. بازیکنانی همچون صادق البوصبیح و یا حسین گودرزی مشتریان زیادی دارند.

این در حالی است هنوز هیچ خبر رسمی از تعیین تکلیف سرمربی تیم شنیده نمی‌شود و شمس آذر در بازار نقل و انتقالات نیز بلاتکلیف است و منتظر است تا تکلیف سرمربی خود مشخص شود.

مدیر روابط عمومی باشگاه نیز خداحافظی کرده و وضعیتی مدیرعامل باشگاه نیز در هاله‌ای از ابهام است و حتی در این فضا برخی‌ها به شایعاتی همچون سقوط لیگ به دسته پایین‌تر حرف می‌زنند.

در شرایطی که مالکان باشگاه هر روز از تلاش برای ماندن دقیقی حرف می‌زنند و روزهای پیش رو برای تعیین سرمربی وعده می‌دهند اما همچنان هواداران قزوینی در آستانه آغاز لیگ برتر منتظر شنیدن خبر از وضعیت تیم محبوب این روزهای قزوین هستند.

به نظر می‌رسد مالکان باشگاه باید هر چه سریع‌تر با مشخص کردن وضعیت مدیریتی و فنی تیم به چالش‌های باشگاه پایان داده و تیم را برای حضوری آبرومند در فصل آینده آماده کنند.

ادامه سردرگمی‌ها در باشگاه شمس آذر 2
ادامه سردرگمی‌ها در باشگاه شمس آذر 3