شنبه 7 مهر 1403

ادبیات فارسی کمک مردم ایران به فرهنگ جهان است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ادبیات فارسی کمک مردم ایران به فرهنگ جهان است

رئیس انجمن دوستی ایران - ایریستون گفت: ادبیات فارسی به عنوان کمک مردم ایران به فرهنگ جهانی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری از آثار ایرانی بخشی از میراث جهانی هستند.

رئیس انجمن دوستی ایران - ایریستون گفت: ادبیات فارسی به عنوان کمک مردم ایران به فرهنگ جهانی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری از آثار ایرانی بخشی از میراث جهانی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «آشنایی با ادبیات فارسی» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، توسط انجمن دوستی ایران و اوستیای شمالی به نام ایران - ایریستون به میزبانی کتابخانه علمی اوستیای شمالی آلانیا برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران همراه بود، پیرامون آثار محمدحسین شهریار، سبک شعری و مضمون اشعار وی به ویژه شعر معروف «سلام حیدربابا» به عنوان اوج شعر نوین بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین، به نقش و سهم او در جهان شعر ایرانی پرداخته شد و دو تن از دانشجویان ابیاتی از اشعار شاعران نامدار ایرانی را قرائت کردند.

تیمور دزرانوف، رئیس انجمن دوستی ایران - ایریستون گفت: ادبیات فارسی به عنوان کمک مردم ایران به فرهنگ جهانی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری از آثار ایرانی بخشی از میراث جهانی هستند و ادبیات و شعر جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، بنابراین ما به فعالیت‌هایمان در زمینه ادبیات و زبان فارسی ادامه می‌دهیم.

تقویت دوستی بین کشورها از طریق فرهنگ و هنر میسر است

یوسف گابیسف، مدیر اجرایی انجمن دوستی ایران - ایریستون نیز در ادامه این نشست گفت: ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنچه در طول قرن‌ها در زبان و ادبیات فارسی توسعه یافته است، ادامه یابد و تقویت شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد بهترین روش تقویت دوستی بین‌المللی و روابط بین کشورها از طریق فرهنگ و هنر و جنبه‌های مختلف آن شامل ادبیات، نقاشی و شعر میسر است و ایران از جمله کشورهایی است که با سابقه دیرینه در حوزه هنر، کوشش‌های بسیاری را برای شناخت آثار مرتبط و شناساندن آن به مخاطبان روس می‌طلبد.

انجمن دوستی ایران و روسیه؛ «ایران ایریستون» در سال 2018 در شهر ولادی‌قفقاز با وظیفه اصلی تقویت روابط فرهنگی، علمی و تجاری بین سازمان‌های دولتی و محافل تجاری فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرده است.