جمعه 14 اردیبهشت 1403

ادبیات نازل برای خوشامد سکوها؛ درویش در نقش لیدر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
ادبیات نازل برای خوشامد سکوها؛ درویش در نقش لیدر

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اظهارنظری عجیب باعث بیشتر شدن درگیری‌های مجازی بین هواداران سرخابی شد.

به گزارش مشرق، لیگ بیست و دوم فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و این تیم توانست برای هشتمین بار فاتح این رقابت‌ها شود. سپاهان با یک امتیاز کمتر در جایگاه دوم قرار گرفت و استقلال بحران‌زده هم سوم شد.

قهرمانی پرسپولیس با واکنش رقیب سنتی‌اش روبرو شد. ساپینتو در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل تراکتور عنوان کرد که به پرسپولیس بابت قهرمانی در لیگ برتر تبریک نخواهد گفت؛ چرا که این تیم مستحق قهرمانی نبود. این اظهارنظر ساپینتو با واکنش تند مسئولان باشگاه پرسپولیس روبرو شد و حسین خبیری عضو هیئت مدیره این باشگاه گفت که سرمربی استقلال یک آدم بی‌فرهنگ و بی‌شخصیت است و او فقط پاسپورت اروپایی دارد!؛ اما عجیب‌ترین واکنش را رضا درویش، مدیرعامل سرخپوشان داشت.

او در گفت‌وگویی که روز گذشته با یکی از رسانه‌ها داشت در خصوص زیر سوال بردن قهرمانی سرخپوشان توسط برخی تیم‌ها اظهار داشت: «این بنده‌های خدا هزینه کرده‌اند و دوست داشتند قهرمان بشوند اما نشدند و الان باید چیزی بگویند.» قابل پیش‌بینی بود که صحبت‌های درویش با واکنش منفی هواداران استقلال روبرو شود و این اتفاق هم افتاد. به یکباره و پس از مصاحبه درویش، فضای مجازی پر شد از عصبانیت هواداران استقلال و مخاطب آنها هم کسی نبود به جز رضا درویش.

بیشتر بخوانید:

درویش: بازنده تا یک هفته حق دارد فحاشی کند

منطقی است که پرسپولیسی‌ها از اینکه قهرمانی‌شان توسط تیم رقیب زیر سوال رفته می‌توانند ناراحت و دلخور باشند؛ اما فراموش نکنند که در لیگ بیست و یکم هم زمانی که استقلال موفق شد جام قهرمانی را از آن خود کند چه واکنش‌هایی داشتند. قطعا این صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس در ایجاد فضای پر از نفرتی که بین هواداران سرخابی به وجود آمده تاثیر بسیار زیادی داشته است. در شرایطی که مشکلات پرسپولیس کمتر از استقلال نیست درویش تصور کرده که با قهرمانی در لیگ می‌تواند روی همه مشکلات سرپوش بگذارد و حالا زمان آن است که بیشترین بهره‌برداری تبلیغاتی را از این قهرمانی داشته باشد.

نکته مهمتر اینکه ادبیات مدیرعامل یک باشگاه پرطرفدار نباید همچون ادبیات یک لیدر باشد. نه تنها درویش که بسیاری از مدیران سابق استقلال و پرسپولیس هم چنین رویه‌ای داشتند. علی فتح‌الله‌زاده که مدیریت‌اش در باشگاه استقلال با شائبه‌های زیادی روبرو شد به دنبال جذب مسی بود. مدام از اینکه سکوها به نفع او شعار می‌دادند لبخند رضایت به چهره داشت؛ اما همین که با سوالات رئیس سازمان خصوص‌سازی روبرو شد همه آن محبوبیت فرو ریخت و در نگاه هواداران به یک مدیر ناموفق تبدیل شد.

در شرایطی که شفافیت باید مهمترین هدف مدیران استقلال و پرسپولیس باشد؛ اما این مسئله جای خود را به یک سیاست نازل که همان کسب محبوبیت بین هواداران به هر طریق ممکن است داده و به همین خاطر است که نگاه این مدیران تنها به زمان حال محدود شده و هیچگونه آینده‌نگری در مدیریت‌شان دیده نمی‌شود.

با توجه به اینکه از گذشته تاکنون به ندرت ثبات مدیریت در استقلال و پرسپولیس برقرار بوده می‌توان احتمال داد که مدیران آینده این 2 باشگاه علیه مدیران فعلی سرخابی‌ها افشاگری های زیادی انجام دهند. نمی‌توان از الان در خصوص این افشاگری‌ها قضاوت کرد؛ اما آن وقت است که می‌توان به این روزها فلش بک زد و اظهارات مدیران استقلال و پرسپولیس را سنجید.

منبع: ایرنا