سه‌شنبه 17 مهر 1403

ارائه آموزش‌های فنی، گامی موثر برای توانمندسازی سربازان وظیفه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارائه آموزش‌های فنی، گامی موثر برای توانمندسازی سربازان وظیفه است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر بوده و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی با همکاری تیپ 216 زرهی زنجان به صورت گسترده ارائه می‌شود.

محمدرضا انصاری روز سه‌شنبه در دیدار با فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیروهای مسلح، اظهار داشت: این اداره کل در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تولید و اشتغال با رویکرد «هر ایرانی یک مهارت» برای توانمندسازی نیروی انسانی به‌خصوص سربازان وظیفه تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: این اقدام به منظور اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال 99 به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با ارائه گزارش جامعی از عملکرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این استان به سربازان وظیفه در سال 98 گفت: شیوه آموزش‌ها در محیط واقعی کار و به صورت کیفی بوده است.

وی افزود: استمرار آموزش و کم بودن نیروی انسانی در پادگان‌ها، یکی از مسیرهای اصلی آموزش و مهارت‌آموزی بوده و با توجه به شرایط و امکانات موجود در پادگان‌هایی که قابلیت برگزاری آموزش به این روش را دارند با برقراری تعامل مثبت و سازنده و ثبت کارگاه‌های آموزش محیط واقعی در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بیشترین حجم تعهدات و سهمیه‌های مهارت‌آموزی به این شیوه محقق خواهد شد.

انصاری تاکید کرد: باید نیروهای وظیفه نظام را در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق کنیم که برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی استفاده کرد چرا که تشویق و ترغیب، عامل بالندگی و جوهر آموزش است.

وی اظهار داشت: وی گفت: ما برای اجرای آموزش‌های مهارتی همه را توانمند می‌کنیم؛ دوره های لازم را برنامه‌ریزی کرده و آموزش‌های لازم را فراهم می‌نماییم.

فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی تمام اقشار جامعه با برنامه‌ریزی لازم، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهد.

 آموزش فنی و حرفه‌ای به کادر و سربازان در اولویت قرار دارد

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان نیز با ابراز خرسندی از اجرای این طرح مهم در ایجاد اشتغال گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر و سربازان وظیفه در اولویت قرار دارد.

سرتیپ 2 ستاد، داود حمدی اظهار داشت: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال جدید، بسیار موثر است.

وی، خدمت مقدس سربازی را یکی از ارکان دفاعی و امنیتی کشور خواند و خاطرنشان کرد: در کنار خدمت مقدس سربازی، آموزش مهارتی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، بستر مناسبی برای این عزیزان درکنار آموزش‌های دفاعی و امنیتی برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت سربازی را فراهم می‌سازد.

حمدی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است، گفت: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال است و جوانان را باید بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا کنیم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا و فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان افزود: جامعه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق دهیم که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری خواهیم بود.

*س_برچسب‌ها_س*