دوشنبه 28 خرداد 1403

ارائه بیش از 16000 خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ارائه بیش از 16000 خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 16 هزار و 400 خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در دو هفته گذشته خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر شب گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان اعلام کرد: از ابتدای عملیات حج، به ترتیب 10 هزار و 57 و 6 هزار و 360 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران در مدینه و مکه به حجاج ارائه شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این مدت در مجموع 7 هزار و 181 مورد ویزیت عمومی در مطب‌های هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و 290 ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین 73 مورد بستری اورژانس، 387 مورد خدمات پاراکلینیکی، 3632 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه از دیگر خدمات ارائه شده به حجاج کشورمان بوده است.

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران حج آغاز شد

این اطلاعیه تعداد نسخ داروخانه بیمارستان برای حجاج را 294 مورد اعلام کرد و افزود: 507 مورد مددکاری، امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز ازجمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، در حال حاضر 4 زائر ایرانی در بیمارستان هلال احمر ایران در مکه و 4 زائر دیگر در بیمارستان‌های عربستان در مدینه و مکه بستری هستند.