شنبه 14 مهر 1403

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های سندروم داون

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ارائه مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های سندروم داون

طرح ملی "با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در خدمت فرشتگان سندروم داون" با هدف ارائه رایگان خدمات مشاوره حقوقی - قضایی و روانشناسی - مددکاری به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون، از امروز در سراسر کشور افتتاح شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین آغاز اجرای طرح ملی "با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در خدمت فرشتگان سندروم داون" با هدف ارائه رایگان خدمات مشاوره حقوقی قضایی و روانشناسی مددکاری به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون، امروز دوشنبه 19 شهریور رونمایی شد.

این طرح به همت معاونت حقوق عامه و امور اجتماعی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در کانون خیریه سندروم داون ایران اجرایی شده است.

حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درباره این طرح ملی اظهار کرد: یکی از وظایف و تکالیف مرکز، حفط و احیا و گسترش حقوق عامه است و در این راستا و در قالب‌های مختلف اقدام به ارائه مشاوره‌های حقوقی و کارشناسی رایگان به مردم می‌کند. در اجرای تکلیف خود هم در تازه‌ترین مورد، ارائه مشاوره‌های حقوقی و روان‌شناسی به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون از امروز آغاز شد.

وی افزود: از قبل، تفاهمی بین مرکز و کانون سندروم داون ایران منعقد شده بود که در ادامه منجر به افتتاح این طرح ملی برای مدت 2 سال شد تا خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون بتوانند از خدمات مشاوره رایگان بهره ببرند.

عبدلیان‌پور ادامه داد: این مشاوره‌ها نه تنها در بحث حقوق و وکالت که شامل موارد کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده و روان‌شناسی در سراسر کشور خواهد بود.

2500دانش‌آموز البرزی منتظر کمک رئیس قوه قضائیه

پوراندخت بنیادی؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون سندروم داون ایران با ییان سخنانی درباره این طرح ملی گفت: به دلیل وجود مشکلات حقوقی و نیز روانکاوی خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون و هزینه‌های گزافی که به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود، با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه وارد مذاکره شدیم تا خانوده 120 هزار سندروم داون بتوانند از خدمات حقوقی و روان‌شناسی رایگان استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون سندرم داون، در هر استانی که حداقل 5 نیازمند به دریافت مشاوره‌های حقوقی و روان شناسی وجود داشته باشد، وکلا و مشاوران مرکز وکلا اقدام به برگزاری میز خدمت رایگان در همان استان خواهند کرد.