جمعه 10 فروردین 1403

ارتقا کیفیت آرد و نان کشوربا بهره‌گیری از فناوری‌های جدید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ارتقا کیفیت آرد و نان کشوربا بهره‌گیری از فناوری‌های جدید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتقای جایگاه و افزایش تأثیرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت زنجیره گندم، آرد و نان از اولویت‌هایی است که مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد

تجهیز و راه‌اندازی آکادمی ملی نان

از اقداماتی که توسط این کانون انجام شده، می‌توان به برگزاری همایش نوآورانه آموزشی مدیران کنترل کیفیت در سال 96، اعزام هیأتی به هندوستان جهت برنامه‌ریزی برای تولید آرد کامل به روش صنعتی، تجهیز و راه‌اندازی آکادمی ملی نان با همیاری تشکل‌های صنفی عضو کانون و برگزاری نشست هم‌اندیشی اتحادیه نان‌های سنتی سراسری 31 استان نیز در استان گلستان اشاره کرد.

این کانون دوازدهمین و سیزدهمین نمایشگاه ibex و جشنواره ملی برگزیدگان زنجیره گندم، آرد و نان را را نیز برگزار کرده و در برگزاری اولین و دومین کنفرانس بین‌المللی ایران گرین نیز مشارکت داشته است.

برگزاری دوره‌های آموزشی

برخی دیگر از اقدامات کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان را می‌توان تدوین کتاب‌هایی در این حوزه، اقدامات ترویجی و فرهنگ‌ساز از جمله پیاده‌سازی طرح خوشه سپاس با همکاری مرکز پژوهش‌های غلات و ادارات کل غله استان‌ها در جهت تقدیر از نانوایان می‌شود.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین دوره آموزشی آشنایی با استانداردهای نان‌های حجیم برای نانوایان حجیم استان کرمان، نمونه‌برداری و افت زنی و ویژگی‌های گندم قابل خریداری، بوجاری و دیاگرام تولید در کارخانجات آرد، ماشین‌آلات و تجهیزات نان حجیم و گرایش روش کار و اصول نگهداری را نیز بر عهده داشته است.

در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان، هرساله حمایت‌هایی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نانو

دانش بنیان

آرد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ارتقا کیفیت آرد و نان کشوربا بهره‌گیری از فناوری‌های جدید 2
ارتقا کیفیت آرد و نان کشوربا بهره‌گیری از فناوری‌های جدید 3
ارتقا کیفیت آرد و نان کشوربا بهره‌گیری از فناوری‌های جدید 4