چهارشنبه 11 مهر 1403

ارجاع استیضاح عین‌اللهی با 59 امضا به کمسیون بهداشت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ارجاع استیضاح عین‌اللهی با 59 امضا به کمسیون بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت از ارجاع طرح استیضاح بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با 59 امضا به کمسیون متبوعش خبر داد.

- اخبار سیاسی -

عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارجاع طرح استیضاح بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان به کمسیون بهداشت خبر داد.

محور های طرح استیضاح وزیر بهداشت

وی افزود: طبق آیین نامه پس از ارجاع طرح استیضاح به کمسیون وزیر مربوطه یک هفته فرصت دارد تا در کمسیون حضور یابد لذا با توجه به اینکه روز گذشته استیضاح به کمیسیون ارجاع شده وزیر باید در اولین جلسه که یکشنبه هفته آینده است در کمسیون حضور یابد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر بهداشت با 59 امضا به کمسیون بهداشت ارجاع شده است، ادامه داد: بنابراین آقای عین اللهی باید در اولین جلسه کمسیون حضور یافته و با حضور متقاضیان، پیرامون محورهای استیضاح توضیحاتی ارائه دهد.

روح‌الامینی بیان کرد: پس از برگزاری جلسه هیئت رئیسه کمسیون جمعبندی نشست را در قالب گزارشی به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده 220 آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان مجلس می توانند، با در نظر گرفتن اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی، وزیر یا هیأت وزیران را استیضاح کنند. استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که به امضای حداقل ده نفر از نمایندگان برسد.

انتهای‌پیام /