سه‌شنبه 3 مهر 1403

اروپایی‌ها از این خودروساز چینی متنفرند! / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
اروپایی‌ها از این خودروساز چینی متنفرند! / عکس

اوضاع برای خودروساز چینی گریت وال موتورز در اروپا خوب به نظر نمی‌رسد، چرا که طبق گزارش‌ها، این شرکت دفتر مرکزی خود در مونیخ در آلمان را تعطیل و کل کارکنان ازجمله تیم مدیریت را اخراج می‌کند.

امیرمسعود عابدین_ مدل‌های گریت‌وال‌موتور به فروش خود در بازارهای اروپایی موجود ادامه خواهند داد، اما توسعه برنامه‌ریزی‌شده قبلی به سایر کشورها لغو می‌شود. تصمیم برای تعطیلی دفتر مرکزی اروپا به‌احتمال زیاد به دلیل کاهش فروش محصولات این برند در قاره کهن اجرا شده است. در سال 2023، گریت وال در مجموع 316018 دستگاه در بازارهای خارج از چین فروخت، اما تنها 6300 دستگاه از آن‌ها به اروپا رسید. این خودروساز اخیراً هدف خود را برای فروش 1 میلیون خودرو در خارج از چین، به دلیل شرایط چالش‌برانگیز بازار از سال 2025 به سال 2030 به تعویق انداخته است.

همان‌طور که رسانه آلمانی Manager Magazin گزارش داده است، دفاتر گریت‌وال در مونیخ در پایان ماه آگوست بسته خواهد شد و تمام 100 کارمند آن اخراج خواهند شد.

در نوامبر 2023، گریت‌وال موتورز ادغام برندهای Ora و Wey را در یک واحد گریت وال اعلام کرد و نام محصولات خود را بر این اساس تغییر داد. در آن زمان، این خودروساز چینی قصد داشت تا سال 2024 به اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، اتریش، سوئیس، دانمارک، ایسلند و بلغارستان وارد شود که این برنامه توسعه اکنون لغو شده است.

منبع: carscoops

54322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1914983
اروپایی‌ها از این خودروساز چینی متنفرند! / عکس 2
اروپایی‌ها از این خودروساز چینی متنفرند! / عکس 3