شنبه 1 اردیبهشت 1403

از اصلاح سهمیه‌های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وضعیت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اصلاح سهمیه‌های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وضعیت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. سهمیه‌های کنکور اصلاح خواهد شد دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

سهمیه‌های کنکور اصلاح خواهد شد

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه های کنکور سال آینده اصلاح خواهد شد. منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در نشست خبری پس از جلسه 165 ستاد راهبری نقشه علمی گفت: در جلسه امروز مصوبه افزایش ظرفیت دستیاری تخصصی پزشکی بررسی شد، گزارشی در این مورد به ما رسیده بود که این مصوبه قابل اجرا نیست، امروز از مسوولان خواستیم در ارتباط با روال اجرای مصوبه توضیحاتی را ارائه دهند که براساس توضیحاتشان نگرانی‌های جدی که داشتیم برطرف شد. وی افزود: معاون وزیر بهداشت اعلام کرد در حال حاضر در اواسط اجرای این مصوبه هستیم که در رشته‌های پرمتقاضی سریع‌تر اجرا می‌شود.

پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر بر اساس قانون ایثارگران

بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای ارتقاء سطح علمی و انگیزه موثر، شهریه دانشجویان از سوی بنیاد شهید به صورت پلکانی و براساس معدل دانشجو پرداخت می‌شود. وبینار تشریح آیین نامه اجرایی ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با حضور نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی برگزار شد. غلامعلی جاودان؛ مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تحصیلی جامعه هدف، به تشریح ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پرداخت و گفت: این ماده به چگونگی پرداخت هزینه تحصیل جامعه هدف در دانشگاه‌ها و شعب پردیس بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره می‌کند.

ضرورت ایجاد ردیف اعتباری ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بر ضرورت ایجاد ردیف اعتباری ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی در دانشگاه‌ها تاکید کرد. علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و دبیر کل مجمع خیرین سلامت دیدار کرد و در خصوص مشکلات و مسائل حوزه رفاهی دانشجویان به گفتگو نشست. در این نشست که با حضور رئیسی معاون تسهیلات و مهندس شهامی معاون پشتیبانی صندوق برگزار شد، دکتر محمدی به بیان گزارشی از اهم اقدامات انجام گرفته صندوق طی چند ماه گذشته پرداخت و عملکرد صندوق در حوزه‌های تسهیلات و کمک به بهبود شرایط رفاهی دانشجویان را تشریح کرد.

آزمون زبان msrt وزارت علوم 28 مرداد برگزار می‌شود

اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج اعلام کرد: چهارمین دوره آزمون زبان MSRT در سال 1401، صبح روز جمعه 28 مرداد ماه برگزار می‌شود. بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، چهارمین دوره آزمون زبان MSRT در سال 1401، صبح روز جمعه 28 مرداد ماه برگزار می‌شود، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس https://msrttest.saorg.ir/login.aspx نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است، حوزه‌های برگزاری آزمون در تقویم آزمون درج می‌شود همچنین حوزه‌هایی که در لیست آزمون مردادماه نمی‌شوند، در آزمون 25 شهریور ماه برگزار می‌گردد.

از اصلاح سهمیه‌های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وضعیت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر 2
از اصلاح سهمیه‌های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وضعیت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر 3
از اصلاح سهمیه‌های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وضعیت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر 4
از اصلاح سهمیه‌های کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وضعیت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر 5