پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. ثبت نام وام ضروری دانشجویان براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و زمانبندی ثبت نام وام‌های...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

ثبت نام وام ضروری دانشجویان

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و زمانبندی ثبت نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول 1402-1401، سامانه دانشجویی (پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم) از امروز شنبه 21 آبان 1401 تا روز چهارشنبه 16 آذر 1401 برای ثبت تقاضای وام ضروری فعال می‌شود. تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور براساس جدول زمانبندی اعلام شده اقدام کنند.

تعداد خوابگاه‌های متاهلی افزایش یافت / تغییر کاربری 900 واحد در دانشگاه‌ها به خوابگاه متاهلی

معاون وزیر علوم گفت: موضوع خوابگاه‌ها از سال گذشته در وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفت؛ به همین منظور تعداد خوابگاه‌های متاهلی در حال حاضر به یک هزار و 500 خوابگاه رسیده است. هاشم داداش‌پور درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون جوانی جمعیت و تمهیدات دیده شده برای دانشجویان متأهل گفت: با توجه به افزوده شدن مقطع تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌ها از دهه 80 به بعد، ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها افزایش یافت، اما با آغاز این روند متأسفانه اقداماتی در خصوص افزایش و بهبود شرایط خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های کشور رخ نداد. معاون وزیر علوم ادامه داد: در سال 1400، حدود یک هزار و 269 خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور وجود داشت در حالی که میزان تقاضا حدود 87 هزار نفر است. رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: از سال گذشته در وزارت علوم با توجه به رویکرد دولت سیزدهم این موضوع را مورد توجه قرار گرفته است، به همین منظور تعداد خوابگاه‌های متاهلی در حال حاضر به یک هزار و 500 خوابگاه رسیده است.

آخرین اقدامات دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه متاهلی

مسئله کمبود خوابگاه‌های متاهلی چند سالی است که پس از اعتراضات دانشجویان به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به دغدغه مسئولین دانشگاهی و وزارت علوم تبدیل شده و و گسترش و توسعه این خوابگاه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند. اما جرقه اولین اقدامات توسعه خوابگاه‌های متاهلی از کجا آغاز شد؟ پس از اعتراضات جمعی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال‌های اخیر که دغدغه اصلی آن‌ها مسئله مسکن و سرپناهی برای ادامه تحصیل بود باعث شد که این نگرانی و دغدغه به مسئولان دانشگاهی منتقل شود.

اسامی موسسات جذب دانشجویان بین‌الملل اعلام شد

مدیر کل دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان گفت: اسامی موسسات مورد تایید سازمان امور دانشجویان به منظور جذب دانشجویان بین‌الملل اعلام شد.

جعفر رازقی مدیر کل دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس آمار‌های اعلام شده بیش از یکصد هزار دانشجوی بین‌الملل در کشور مشغول به تحصیل هستند. رازقی ادامه داد: موسسات جذب قانونمند دانشجویان بین الملل در مبادلات دانشجویی امر بسیار مهمی است، اکنون ما پس از اعلام شیوه‌نامه‌های تشکیل این موسسات و ثبت‌نام متقاضیان تشکیل این موسسات، اسامی موسسات تایید شده جذب دانشجویان بین‌الملل از سوی سازمان امور دانشجویان را در اختیار عموم دانشجویان قرار دادیم.

مدیر کل دانشجویان بین المللی افزود: بنابراین دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در کشور ایران را دارند می‌توانند از طریق مراجعه مستقیم به دانشگاه‌ها و یا از طریق موسسات جذب دانشجویان بین‌الملل مورد تایید سازمان امور دانشجویان اقدام به پذیرش کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند برای دریافت فایل اسامی موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل به آدرس yun.ir/ty 1 mr 7 مراجعه کنند.

ایجاد لیگ‌های دانشگاهی جهت کشف استعداد‌های گمنام دانشجویی ضروری است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ایجاد لیگ‌های دانشگاهی یک امر ضروری است تا بتوانیم استعداد‌هایی دانشجویی که تا کنون شناخته نشده‌اند را شناسایی کنیم. جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم‌داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در محل این فدراسیون برگزار شد. در این جلسه داداش‌پور ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: حدود 3 سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، در اسفند ماه سال گذشته با کاهش این ویروس در کشور ما در سازمان امور دانشجویان تمام تلاش خود را کردیم تا فعالیت دانشگاه‌ها به زمان قبل از کرونا بازگردد. رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: به همین منظور اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان چهار المپیاد دانشجویی را در تابستان سال 1401 برگزار کرد.

مهلت پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت اعلام شد

دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه‌ای مهلت پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها را اعلام کرد. دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه‌ای مهلت پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها را اعلام کرد. دانشجویان ساکن خوابگاه تا اول دی ماه مهلت دارند که اجاره بها را در سامانه صندوق رفاه پرداخت کنند. دانشجویانی که تا مهلت مقرر اجاره بها را پرداخت نکنند تخفیف 10 درصدی اعمال شده برای اجاره بها لغو خواهد شد.

طرح ملی همسفر تا بهشت ویژه زوج‌های دانشجو تا 30 آبان تمدید شد

ثبت نام در طرح ملی همسفر تا بهشت (ازدواج دانشجویی) تا 30 آبان 1401 تمدید شد. ثبت‌نام طرح ملی همسفر تا بهشت تا 30 آبان ماه ادامه دارد، دانشجویانی که در بازه 1 فروردین ماه 1400 لغایت 31 شهریورماه 1401 ازدواج کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به آدرس ezdevaj.nahad.ir در طرح ملی همسفر تا بهشت شرکت نمایند.

طرح ملی همسفرتا بهشت با شعار سفری‌به‌سرزمین‌رویا‌ها به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از سال 1376 که با هدف ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار دانشجویان در پرتو تعالیم دین مبین اسلام آغاز به کار کرد؛ امسال در بیست و پنجمین دوره فعالیت خود، میزبان 10 هزار زوج دانشجو از سراسر کشور است.

از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها 2
از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها 3
از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها 4
از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها 5
از اعلام موسسات جذب دانشجوی بین‌الملل تا پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها 6