چهارشنبه 28 شهریور 1403

از اعلام نرخ غذای دانشجویی تا وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی جدید بگیرند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اعلام نرخ غذای دانشجویی تا وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی جدید بگیرند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. جزئیات وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: وام‌های دانشجویی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

جزئیات وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید 50 درصد افزایش یافته است. مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به آخرین وضعیت افزایش وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید گفت: وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید نهایی شده و در اکثر وام‌ها افزایش بیش از 50 درصد را داریم.

وی افزود: وام‌های امسال شامل وام ضروری، وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه است که وام ودیعه مسکن در کلان شهر‌ها مانند تهران به 200 میلیون تومان، در شهر‌های بالای 500 هزار جمعیت به 150 میلیون تومان رسیده است. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: وام شهریه نیز در سطوح مختلف تحصیلی افزایش چشم گیری داشته و در دوره ارشد و دکتری به بیش از 7 میلیون تومان رسیده است.

جزئیات ثبت نام خوابگاه‌های دانشجویان ارشد دانشگاه تهران اعلام شد

دانشگاه تهران طی اطلاعیه ای، جزئیات ثبت نام غیر حضوری دانشجویان روزانه غیر بومی کارشناسی ارشد ورودی سال1403را اعلام کرد. ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان روزانه غیربومی کارشناسی ارشد ورودی سال1403 دانشگاه تهران برای سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد. بر این اساس، پذیرفته شدگان آزمون مقاطع کارشناسی سال تحصیلی 1403_ 1404 که دانشکده‌های محل تحصیل آنها در شهر تهران قرار داد در صورت دارا بودن ثبت نام آموزشی و اخذ واحد‌های درسی از ساعت 12 روز بیست و پنجم شهریور تا ساعت 22 روز بیست و هشتم شهریورماه جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه اسکان خوابگاه‌های دانشگاه تهران به نشانی dorm.ut.ac.ir نسبت به ثبت نام برای خوابگاه خود اقدام کنند.

محمدی مسعودی: بیش از 1000 دانشجو در سال تحصیلی جدید بورسیه دانش می‌شوند

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان جزئیات بورس دانش سال تحصیلی جدید را تشریح کرد. محمدی مسعودی، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان، در خصوص جزئیات بورس دانش گفت: یکی از بورس‌هایی که سازمان امور دانشجویان ارائه می‌دهد بورس دانش است در واقع مسئله این است که بعضی از رشته‌های بسیار مهم در کشور وجود دارد که داوطلبان کنکور اقبالشان به سمت این رشته‌ها کم شده، در ظاهر فکر می‌کنند که این رشته‌ها رشته‌های مهمی نیست و در اولویت شان نیست. در حالی که این رشته‌ها رشته‌های بسیار بسیار مهمی هستند. رشته‌های علوم پایه، ریاضی فیزیک، شیمی و بعضی از رشته‌های علوم انسانی، بعضی از رشته‌های حتی علوم تجربی یا حتی مهندسی اینها رشته‌هایی که رصد کردیم که نشانه اولویت دار کشور هست ولی در اولویت انتخاب داوطلب کنکور نیست، بنابراین از این رشته‌ها حمایت خاص می‌کنیم. وی افزود: امسال سال دوم هست که این بورسیه انجام می‌شود. حمایت ما این است که اگر داوطلب کنکور این رشته محل را انتخاب کرد مثلاً فیزیک فلان دانشگاه که مشخص کردیم، بورسیه می‌کنیم.

نرخ غذای دانشجویی برای سال تحصیلی 1404-1403 اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تعرفه غذای دانشجویی برای سال تحصیلی 1404-1403 را اعلام کرد. مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بخشنامه مربوط به تعرفه غذای دانشجویی برای سال تحصیلی 1404-1403 را اعلام کرد. سهم دانشجو از تأمین هزینه غذا در طی سنوات عادی مجاز تحصیل (کاردانی چهار نیمسال، کارشناسی هشت نیمسال، کارشناسی ارشد چهار نیمسال، دکترای حرفه‌ای و دکترای مستقیم دوازده نیمسال، دکترای تخصصی ناپیوسته و دکترای دستیاری هشت نیمسال، دکترای پیوسته شانزده نیمسال و پسادکتری برای هر دوره دو نیمسال)، به تفکیک قیمت غذای پرهزینه، متوسط هزینه و کم هزینه به ترتیب پانزده هزار تومان، دوازده هزار تومان و هفت هزارو پانصد تومان تعیین شد.

از اعلام نرخ غذای دانشجویی تا وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی جدید بگیرند 2
از اعلام نرخ غذای دانشجویی تا وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی جدید بگیرند 3
از اعلام نرخ غذای دانشجویی تا وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی جدید بگیرند 4
از اعلام نرخ غذای دانشجویی تا وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در سال تحصیلی جدید بگیرند 5