پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. حبیبا: تعداد پرونده‌های انضباطی و یا اخراجی دانشجویان کمتر از 50 مورد است رئیس سازمان امور دانشجویان...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آنها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

حبیبا: تعداد پرونده‌های انضباطی و یا اخراجی دانشجویان کمتر از 50 مورد است

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تعداد پرونده‌های دانشجویان اخراجی و یا دارای احکام انضباطی کمتر 50 پرونده است که به سازمان امور دانشجویان رسیده است. سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در خصوص تعداد پرونده دانشجویانی که دارای احکام انضباطی و یا اخراج هستند گفت: متاسفانه آماری از این دانشجویان ندارم، چون برخی از پرونده‌ها در دانشگاه‌هاست و به سازمان امور دانشجویان نیامده است. وی افزود: ولی تعداد از پرونده‌هایی که در شش ماه گذشته به سازمان دانشجویی رسیده زیر 50 پرونده است، اما با توجه به فضایی که در کشور وجود دارد و تاکیدی که ریاست جمهوری و وزیر عطف داشتند، روسای دانشگاه‌ها به طور جدی خودشان در واقع ورود کنند و آن دسته از دانشجویانی که به دلایل مختلف برای آنها پرونده انضباطی تشکیل شده و بعضا محرومیت از ترم یا در واقع عمدتاً محرومیت از ترم تحصیلی است، اینها را مدیریت کنند تا بتوانیم یک فضای شاد و مفرحی را در آغاز سال تحصیلی داشته باشیم.

اختصاص 20 درصد بودجه آموزش عالی به تغذیه دانشجویی

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان با اشاره به صرف 20 درصد بودجه آموزش عالی برای تغذیه دانشجویی گفت: سالانه بیش از 8 هزار میلیارد تومان در این زمینه صرف می‌شود. حسین امامعلی پور در هفتادوپنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: توسعه رستوران‌های مکمل در جهت تنوع و رضایتمندی دانشجویان و کاهش تصدی گری دانشگاه‌ها می‌تواند برای رفع چالش‌های تغذیه موثر باشد. وی ادامه داد: از سال 93 تا 1400 کار‌های خوبی از جمله رتبه‌بندی رستوران‌ها و آشپزخانه و توسعه رستوران‌های مکمل انجام شده که اکنون مغفول واقع شده است، از سال 1401 روی الگو نوین تغذیه تمرکز کردیم و مرحله مطالعاتی آن به پایان رسیده و آماده شروع فاز اجرایی است. امامعلی‌پور با بیان اینکه 20 درصد بودجه آموزش عالی صرف تغذیه می‌شود که می‌شود که آن را کاهش داد؛ افزود: دانشگاه‌ها بیشتر مشغول خوابگاه و تغذیه هستند تا آموزش و پژوهش در حالی که موضوع آموزش و پژوهش بسیار اهمیت دارد.

هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها اختصاص داده شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام‌های ودیعه مسکن 8 برابر شده و در فکر این هستیم آن را 10 برابر کنیم. مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: سعی ما بر این است که دانشجویی گرسنه نخوابد. وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه فعالیت اصلی می‌کند یکی در حوزه وام‌های دانشجویی است و تلاش می‌کنیم هر کسی را معاونان دانشجویی تأیید کردند پوشش بدهیم. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام‌های دانشجویی طی چندسال 10 برابر شده است. یعنی از 500 هزار تومان به 5 میلیون تومان رسیده است. وی ادامه داد: امسال برای وام تحصیلی مقاطع کاردانی و کارشناسی 5 میلیون تومان برای کارشناسی ارشد 7 و نیم میلیون تومان و برای دوره دکتری 10 میلیون تومان لحاظ کرده‌ایم.

شهریه‌های مقاطع تحصیلی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد

شهریه دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دوره‌های مختلف دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال تحصیلی 1404-1403 اعلام شد. شهریه دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دوره‌های شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و بین‌الملل دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال تحصیلی 1404-1403 اعلام شد.

آماده سازی 227 هزار ظرفیت اسکان خوابگاهی برای سال تحصیلی جدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از آماده سازی 227 هزار ظرفیت اسکان برای دانشجویان خوابگاهی در سال تحصیلی جدید خبر داد. مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص میزان افزایش اجاره بهای خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: اجاره بهای خوابگاه‌ها کمتر از 25 درصد افزایش یافته است. وی افزود: ظرفیت اسکان خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید 227 هزار نفر است که در صورت افتتاح سه مجموعه خوابگاهی که در حال احداث است به 230 هزار نفر اسکان خواهد رسید.

از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید 2
از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید 3
از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید 4
از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید 5
از ایجاد هیاهو برای بازگشت تعداد اندک دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها تا تدارک برای سال تحصیلی جدید 6