پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

از برنامه‌های جهاددانشگاهی در مسیر توسعه استان حمایت می‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
از برنامه‌های جهاددانشگاهی در مسیر توسعه استان حمایت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام نیاز امروز جامعه را آموزش‌های اثربخش و ایجاد بهره‌وری عنوان کرد و گفت: نهادهای علمی و دانشگاه‌ها باید در این راستا گام‌های اساسی بردارد.

«ناصر نجفی» در روز ملی منابع انسانی در دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، اظهارکرد: جهاد یک شمولیت کامل دارد و تولید در آن در زمینه‌های مختلف بر محور دانش و علم روزاست و باید بر معیار برنامه‌ریزی دراین راستا حرکت کرد.

وی نیاز امروز جامعه را آموزش اثربخش و ایجاد بهره‌وری عنوان کرد و گفت: نهادهای علمی و دانشگاه‌ها باید در این راستا گام‌های اساسی بردارد.

معاون استاندار ایلام بر نقش دانشگاه‌ها در دانش‌بنیان کردن تولیدات در شرکت‌های مادر و بزرگ استان تاکید کرد و گفت: پژوهش‌ها باید بر اساس آخرین روش‌های علمی پژوهش باشد و به حل مشکلات جامعه بینجامد نه اینکه صوری باشند و در کتابخانه‌ها یا دفترمدیران خاک بخورند.

نجفی تصریح کرد: استانداری ایلام با تمام توان از برنامه‌های جهاددانشگاهی حمایت خواهد کرد.

«سیدغلامرضا حسینی» رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام دراین دیدار با بیان اینکه رسالت واحدهای استانی جهاددانشگاهی تبدیل ظرفیت‌های استان به ثروت است، اظهار کرد: راه‌اندازی مجتمع گیاهان دارویی گرمسیری در دهلران با هدف ایجاد ارزش افزوده و تغییر الگوی کشت یکی از گام‌های اساسی در این زمینه است.

وی با اشاره به شعار امسال گفت: هر چند نیازمند زیرساخت‌های اساسی برای رفع محرومیت‌های تاریخی از استان هستیم اما نباید از عوامل جدید توسعه غافل شویم که جهاددانشگاهی برای این مهم مجوز ایجاد خانه‌ی خلاق را با هدف ایجاد اشتغال و اتصال بازار برای فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند علوم انسانی گرفته است.

حسینی برنامه جهاددانشگاهی واحد استان ایلام از برنامه‌ی واحد برای راه‌اندازی مرکز توسعه‌ی کسب و کار فضای مجازی مرکز خدمات تخصصی اصلاح نژاد دام خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند کمک مجموعه‌ی استان هستیم.

وی از تلاش جهاددانشگاهی ایلام برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان به پشتوانه پژوهشگاه رویان خبر داد و گفت: نرخ ناباروری در استان بالاست و خانواده‌هایی که این مشکل را دارند مجبور به سفرهای پرهزینه و پرخطر به استان‌های همجوار و تهران هستند که اگر مجموعه‌ی استان هم‌افزایی لازم را داشته باشند می‌توان این خانواده‌ها را از خدمات مجموعه‌ی بزرگ رویان بهره‌مند کرد.

انتهای پیام