یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

از تعیین نرخ غذای دانشجویی تا شرایط واگذاری خوابگاه برای سال تحصیلی جدید

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از تعیین نرخ غذای دانشجویی تا شرایط واگذاری خوابگاه برای سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. اعلام میزان اجاره‌بهای خوابگاه‌های علوم پزشکی در سال...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

اعلام میزان اجاره‌بهای خوابگاه‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت میزان اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی را برای سال تحصیلی 1403 - 1402 اعلام کرد.

دانشجویان آن دسته از دانشگاه‌های علوم پزشکی که در زمان ثبت نام به دانشجویان اعلام کرده اند خوابگاه ارائه می‌کنند، می‌توانند از وام اجاره بهای خوابگاه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت استفاده کنند. براساس ضوابط، دانشجویانی می‌توانند از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند که از هیچ‌گونه کمک مؤسسات دیگر و وام‌مسکن صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت استفاده نکنند. بدهی خوابگاه دانشجویانی که به هر دلیلی شهریه پرداز می‌شوند باید با احتساب قیمت تمام شده محاسبه و به حساب صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ابتدای ترم واریز شود.

دولت الکترونیک برای بیش از 2 میلیون مدرک تحصیلی کد صحت صادر کرده است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان امور دانشجویان در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی و هوشمند برای بیش از دو میلیون مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان داخل، خارج و بین‌الملل، کد صحت الکترونیکی 20 رقمی صادر کرده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره اقدامات انجام گرفته در این سازمان در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی و هوشمند در زمینه صدور و تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی گفت: این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌ها و اهتمام ویژه‌ای در تحقق این موضوع داشته است. صدور کد صحت الکترونیکی 20 رقمی برای بیش از دو میلیون مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان داخل، خارج و بین‌الملل معاون وزیر علوم ادامه داد: آئین‌نامه اجرایی تحقق دولت هوشمند در راستای دستیابی به اطلاعات دقیق و به‌هنگام در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تسریع در اجرای امور، بهبود ارائه خدمات به مردم و در راستای تحقق دولت الکترونیکی تصویب شده است.

کمترین و بیشترین قیمت غذای دانشجویان اعلام شد

نرخ غذای دانشجویان برای سه پرس غذای کم هزینه، متوسط و پرهزینه در سال تحصیلی جدید اعلام شد. مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: سعی کردیم برای سال تحصیلی جدید هزینه غذای دانشجویان افزایش حداقلی داشته باشد بر همین اساس، قیمت غذای کم هزینه 5000 تومان، قیمت غذای متوسط هزینه 8000 تومان و قیمت غذای پرهزینه 10 هزار تومان تعیین شده است. وی تاکید کرد: قیمت‌های جدید غذای دانشجویان که معادل حدود 15 درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی است، از مهر ماه یعنی سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد. رییس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: اجرای مدل جدید الگوی غذای دانشجویی که قرار بود براساس آن دانشجویان یارانه تغذیه دریافت کنند به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها در تمام دانشگاه‌ها فراهم نشد. بیش از این هاشم داداش پور رئیس سازمان دانشجویان ضمن اشاره به برنامه جدید وزارت علوم در حوزه تغذیه دانشجویی گفته بود: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه‌ای تحت عنوان "الگوی تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه‌های کشور "تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه‌ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان صورت بدهیم.

اعلام شرایط واگذاری خوابگاه‌های دانشجویی

آیین‌نامه نحوه واگذاری و اداره خوابگاه دانشجویی با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ابلاغ شده است. بر اساس آیین نامه ابلاغ شده دانشجویان متقاضی اسکان در خوابگاه می‌توانند با توجه به شرایط تعیین شده نسبت به ثبت درخواست خود برای اسکان در خوابگاه اقدام کنند که جزئیات آیین نامه به شرح زیر است: با عنایت به حجم روزافزون دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل و محدودیت امکانات موجود در دانشگاه‌ها و لزوم تلاش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای کاهش نگرانی دانشجویان در تأمین مسکن مناسب در طول تحصیل و با هدف توزیع بهینه امکانات دربین دانشجویان، آیین نامه نحوه واگذاری و اداره خوابگاه‌های دانشجویی تدوین می‌گردد. ماده 1 - تعریف خوابگاه دانشجویی به عنوان یکی از امکانات رفاهی دانشگاه مکانی است که دانشجویان حائز شرایط در طول تحصیل به صورت فردی یا گروهی، قسمتی از اوقات خود را برابر مقررات مربوط در آن مکان می‌گذرانند.

از تعیین نرخ غذای دانشجویی تا شرایط واگذاری خوابگاه برای سال تحصیلی جدید 2
از تعیین نرخ غذای دانشجویی تا شرایط واگذاری خوابگاه برای سال تحصیلی جدید 3
از تعیین نرخ غذای دانشجویی تا شرایط واگذاری خوابگاه برای سال تحصیلی جدید 4
از تعیین نرخ غذای دانشجویی تا شرایط واگذاری خوابگاه برای سال تحصیلی جدید 5