پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

از حضور برخی غرفه‌های «رصتا» در جیتکس دبی تا برگزاری اختتامیه در مصلی امام خمینی (ره)

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
از حضور برخی غرفه‌های «رصتا» در جیتکس دبی تا برگزاری اختتامیه در مصلی امام خمینی (ره)

یکی از اخبار مهم سومین روز نمایشگاه «رصتا» حضور بخشی از پلتفرم‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس بود. این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپی صنعت آی‌سی‌تی در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می‌شود، از سال 1981 در دبی برگزار شده و تا الان نمایشگاه جیتکس را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین رویداد‌های مرتبط با فناوری روز دنیا می‌شناسند.

در جریان سومین روز نمایشگاه «رصتا»، از سامانه ارزیابی و رتبه‌بندی ساترا رونمایی شد. به گفته جعفر صادقی متولی سامانه و مدیر ارزیابی و رتبه‌بندی ساترا، هر نهاد تنظیم‌گری که ساترا از برای اعمال رفتار‌های تنظیم‌گرانه‌اش چه به صورت رفتار‌های حمایتی و تسهیل‌گرانه در خط سبز و چه رفتار‌های نظارتی و هدایتی در حوزه خطوط قرمز نیازمند شناخت کافی و ترسیمی جامع از حوزه قلمرو تنظیم‌گری‌اش و تنظیم‌شونده‌ها دارد. برای دستیابی به این هدف، رسانه‌ها از ابعاد و جهات مختلف باید بررسی شوند تا ما به یک تصویر روشن از این رسانه‌ها روبه‌رو شویم و دچار خطای کاریکاتوری از رسانه‌ها نشویم. ما برای اینکه بتوانیم این سکو‌ها را به صورت جامع و کامل ارزیابی کنیم، نیازمند یک نظام ارزیابی رتبه‌بندی هستیم.

روز گذشته گروهی از ناشوایان به همراه مربی‌شان مهمان نمایشگاه بودند و از غرفه‌های موجود بازدید کردند. این رویداد جهت بررسی غرفه‌ها و درک صحیح از خدمات و مضامین پلتفرم‌های مختلف برگزار شد.

برگزاری مراسم اهدای جوایز به برندگان مسابقه پیش‌بینی المپیک 2024 و مسابقات یورو 2024 هم از دیگر بخش‌های مراسم بود.

در این مراسم احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون گفت: از آنجا که مسابقات المپیک مانند مابقی رویداد‌هایی که پیش‌بینی می‌کردیم مخاطب بسیاری را به خود جذب می‌کند، تمهیداتی را اندیشیدیم و در این ایام اقدامات زیادی برای جذب مخاطب انجام شد.

او افزود: صداوسیما با خرید رایت بازی‌ها تلاش کرد تمامی مسابقاتی را که ایرانیان در آن حضور داشتند و یا مسابقاتی را که فکر می‌کرد برای مخاطبانش جذاب باشد، پوشش بدهد. همچنین در المپیک پاریس، 17 خط این قابلیت این را داشت که در تلوبیون پوشش داده شود، چهار شبکه در تلوبیون ایجاد شد و در این مسیر، با کمیته ملی المپیک همکاری داشتیم.

مدیرعامل تلوبیون بیان کرد: صفحات جدیدی را برای تمامی مدال‌آوران ایجاد کردیم و تمامی مستندات آنها آرشیو شد. اکنون که در خدمت شما هستیم همه ورزشکارانی که در المپیک حاضر شدند صفحه دارند و روز به روز به محتوای آنها اضافه می‌شود؛ طبق آمار شبکه ملی اطلاعات در زمان برگزاری المپیک بالای 2 میلیون کاربر به صورت همزمان به تماشای بازی‌ها می‌پرداختند.

او ادامه داد: شبکه‌های مختلف صداوسیما نیز به کمک ما آمدند. به طور مثال برنامه «المپیون» را با همکاری شبکه نسیم داشتیم که با استقبال ویژه‌ای ایجاد شد، همچنین شبکه دو و شبکه سه و سایر شبکه‌ها به ما کمک کردند و اداره کل بازرگانی نیز به کمک آمد و از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی تلوبیون و سرویس‌های اجتماعی استفاده کردیم تا این مسابقات را ترویج کنیم.

خورشیدی تصریح کرد: در ایام المپیک 5.5 میلیون کاربر منحصر به فرد در تلوبیون به تماشای محتوا‌ها پرداختند که این رقم رشد قابل توجهی نسبت به المپیک توکیو داشته است.

او در پایان از ایجاد یک پلتفرم بازی و سرگرمی در تلوبیون خبر داد و گفت: برای ایجاد این پلتفرم از یک سال قبل با همکاری معاونت‌های سازمان و گروه فنی تلوبیون تلاش کردیم و مدل خوبی از یک پلتفرم b2b را ایجاد کردیم. لازم به ذکر است بیش از صدهزار محتوای کودک در تلوبیون بارگذاری شده که مناسب با خانواده‌ها است و یکی از ویژگی‌های تلوبیون برای پیاده‌سازی محتوای سالم برای خانواده‌ها است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

از حضور برخی غرفه‌های «رصتا» در جیتکس دبی تا برگزاری اختتامیه در مصلی امام خمینی (ره) 2