دوشنبه 9 مهر 1403

از عدم تغییر افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی تا اعلام زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از عدم تغییر افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی تا اعلام زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. خسروپناه: فعلا مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی تغییر نمی‌کند دبیر...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

خسروپناه: فعلا مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی تغییر نمی‌کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فعلا مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی برای سال 1403 تغییری پیدا نکرده است اگر تصمیمی قرار گرفته شود و تغییری اتفاق بی‌افتد، این تصمیم در صحن شورای انقلاب فرهنگی گرفته می‌شود. حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص مشکلات افزایش ظرفیت پزشکی گفت: برای اینکه حق کسی ضایع نشود و تصمیم کارشناسانه‌ای بگیریم، اخیرا کمیسیون سلامت را در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی کردیم که جمعی از پزشکان، روانشناسان و مهندسانی که در حوزه مهندسی پزشکی کار کردند، در این کمیسین عضو هستند و قرار شد که هر مشکلی و موضوعی در حوزه سلامت در این کمیسیون بررسی شود. وی افزود: فعلا مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی برای سال 1403 تغییری پیدا نکرده است و قرار است بعد از بررسی کمیسیون سلامت پیرامون این مصوبه، اگر تصمیمی قرار گرفته شود و تغییری اتفاق بی‌افتد، این تصمیم در صحن شورای انقلاب فرهنگی گرفته می‌شود. خسرو پناه اضافه کرد: بدون مصوبه جدید شورای انقلاب فرهنگی، هیچ تغییری در این مصوبه اتفاق نمی‌افتد وافزایش‌ها همان 20 درصد خواهد بود و تغییرنمی کند.

دانشجویان دارای شرایط خاص در بازنگری آیین‌نامه شورا‌ها مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شورا‌های موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند. جلسه بازنگری آیین‌نامه شورا‌های بررسی موارد خاص با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل، ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان و تعدادی از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در محل این سازمان برگزار شد. داداش‌پور در این جلسه با بیان اینکه در تصمیماتی که در سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم اتخاذ می‌شود بهره‌گیری از خرد جمعی در اولویت قرار دارد؛ اظهار کرد: نمود و ظهور این رویکرد در بروزرسانی آیین‌نامه‌هایی که در سازمان امور دانشجویان بروز‌رسانی یا تدوین می‌شود بیشتر از حوزه‌های دیگر است. وی افزود: حوزه ارائه خدمات دانشجویی یک حوزه فرابخشی است به همین منظور باید با در نظر گرفتن همه ضینفعان تصمیم‌گیری شود تا اقناع کافی صورت گیرد و ارائه خدمات با کمترین نقص صورت گیرد.

دومین جشنواره جایزه ملی ثریا 15 اسفند ماه برگزار می‌شود

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌المللی سازمان گفت: دومین جشنواره جایزه ملی ثریا «تقدیر از برگزیدگان دانشگاهی کشور در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی» 15 اسفند ماه برگزار می‌شود. محمد جواد سلمانپور معاون بورس و امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان درباره دومین جشنواره جایزه ملی ثریا «تقدیر از برگزیدگان دانشگاهی کشور در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی» گفت: اداره کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان با هدف گفتمان سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور جهت تحصیل، ایجاد موازنه در جریان مهاجرت‌های علمی دانشجویی و شبکه‌سازی برای گسترش زیست بوم کنش‌گران جذب دانشجویان بین‌المللی اقدام به برگزاری جشنواره جایزه ملی کرده است. معاون بورس و امور دانشجویان بین‌المللی افزود: دومین جشنواره جایزه ملی ثریا با پنج رکن اساسی 1- اعطای جایزه ملی دانشگاه‌های برتر «جایزه ملی ثریا»، 2- تقدیر از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان بین‌المللی، 3- تجلیل از برترین‌ها در امور دانشجویان بین المللی، 4- همایش الگو‌ها و ساز و کار‌های اجرایی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران، 5- بخش نمایشگاهی ویژه جشنواره، برنامه‌ریزی شده است.

زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه تهران اعلام شد

معاونت دانشجویی دانشگاه تهران زمان تعطیلی خوابگاه‌های این دانشگاه را اعلام کرد. معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد: با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌های آموزشی، ساختمان‌های خوابگاهی مقطع کارشناسی از ساعت 16 روز پنج‌شنبه 17 اسفندماه تعطیل خواهد بود. برای تسهیل امور پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی خوابگاه این دانشجویان تا ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 24 اسفندماه باز خواهد بود.

از عدم تغییر افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی تا اعلام زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 2
از عدم تغییر افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی تا اعلام زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 3
از عدم تغییر افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی تا اعلام زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 4
از عدم تغییر افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی تا اعلام زمان تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی 5