سه‌شنبه 17 مهر 1403

از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید

در این مطلب پیراهن تیم‌های حاضر در چهار گروه E،F،G،H جام جهانی معرفی خواهند شد.

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا همه چیز برای شروع اولین جام جهانی زمستانی آماده است. جام جهانی 2022 به میزبانی قطر از یکشنبه هفته آینده شروع خواهد شد و تیم های حاضر کم کم در حال رساندن خود به این کشور هستند. با معرفی رسمی کیت تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی 2022 حالا تکلیف کیت تمامی تیم های این دوره مشخص شده و به همین بهانه و طی دو مطلب، پیراهن های اول و دوم 32 تیم حاضر را مورد بررسی قرار داده‌ایم. روز گذشته، پیراهن ها 4 گروه نخست را مورد بررسی قرار دادیم و امروز هم 4 گروه بعدی را بررسی می کنیم تا در پایان، شما زیباترین کیت های این دوره را انتخاب کنید:

گروه E:

اسپانیا:

طرح و ترکیب رنگ پیراهن اول تیم ملی اسپانیا معمولا آسان و قابل پیش بینی است. رنگ قرمز با خطوط سورمه ای و رنگ زردی که معمولا در شماره ها و لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. آدیداس در این دوره نیز همین متد را پیش برده و ابتکار خاصی در طراحی به کار نبرده است. با این وجود اما آدیداس برای لباس دوم اسپانیا سنگ تمام گذاشته و این لباس، یکی از زیباترین‌های جام است. استفاده از رنگ آبی روشن و طرح های انتزاعی روی آن که به خوبی ترکیب شده و چشم را اذیت نمی کند. پرچم اسپانیا روی آستین‌های این لباس نقش بسته و لوگوی آدیداس، لوگوی فدراسیون و شمار‌ه به صورت ردیفی زیر هم قرار دارند.

کاستاریکا:

فدراسیون فوتبال کاستاریکا یک سال پیش از نماد جدید خود رونمایی کرد تا پیراهن های تیم ملی این کشور جلوه زیباتری پیدا کند. طرح نیوبالانس برای کاستاریکا ساده و قابل قبول است اما سرآستین های درشت آن از نظر زیبایی شناسی قابل توجیه نیستند. پیراهن دوم کاستاریکا نیز به همان سادگی لباس اول است و سر آستین ها هم مثل لباس اول، درشت و نه چندان متناسب!

آلمان:

لباس تیم ملی آلمان که قهرمان یورو 2008 شد، شباهت زیادی به این لباس ژرمن ها دارد. نوار مشکی ضخیم پایین وسط پیراهن با تاج طلایی متالیک و لوگوی آدیداس برجسته شده و پرچم آلمان در یقه و نوار کناری پیراهن اضافه شده است. در لباس دوم آلمان، استفاده ای هوشمندانه از رنگ طلایی در میان طرح های انتزاعی قرمز و مشکی شده است. این لباس اگرچه از نظر طراحی شباهت زیادی به چند لباس دیگر جام دارد اما ترکیب های به کار رفته در آن، دقیق و منظم است.

ژاپن:

یکی از زیباترین کیت های جام جهانی را ژاپنی ها به تن خواهند کرد. آدیداس از تکنیک دوخت ساشیکو که در کیمونوهای سنتی این کشور یافت می‌شود الهام گرفته است. لباس اول تیم ملی ژاپن در این دوره کمی روشن‌تر از همیشه است و لباس دوم این تیم، طرح و ترکیبی متفاوت‌تر از همیشه دارد. طرح روی لباس شبیه لباس اول است و رنگ هایی که در آستین ها به کار رفته را معمولا در عینک های سه بعدی شاهد هستیم تا پیراهن دوم ژاپن، پیراهنی جلوتر از زمان باشد.

گروه F:

بلژیک:

شعله‌های آتش روی سرآستین های پیراهن تیمی که به شیاطین سرخ معروف است، اتفاقی عادی به نظر می رسد اما شاید آدیداس می توانست بیش از این‌ها برای طراحی لباس بلژیک وقت بگذارد. خیلی ها معتقد هستند که طرح یاد شده خیلی با کلیت پیراهن جور در نمی آید. همکاری اتحادیه فوتبال بلژیک با Tomorrowland، یک جشنواره موسیقی نمادین که هر تابستان در بوم، درست خارج از آنتورپ برگزار می‌شود، الهام‌بخش کیت خارج از خانه تیم ملی این کشور با طراحی گرافیکی زیبا و تازه‌ای است که از آتش‌بازی‌های معروف جشنواره به وجود آمده است. آدیداس لوگوی خود را نیز به زیباترین شکل ممکن با طرح یاد شده ست کرده است.

کانادا:

طبق اعلام نایکی، کانادا لباس‌های جدیدی برای جام جهانی دریافت نخواهد کرد، زیرا آنها «در یک چرخه متفاوت تولید کیت هستند». در واقع، این لباس ها از همان الگوی لباس تیمی استفاده می کنند که هر تیم محلی می تواند سفارش دهد. این یک ناامیدی بزرگ برای کشوری است که از سال 1986 به این مسابقات راه نیافته بود و برای طرفدارانی که نمی‌توانند این مراسم را با پیراهن جدید جشن بگیرند. در مورد لباس دوم کانادا هم شرایط فوق را شاهد هستیم و شاید جمله ای از مدافع تیم ملی این کشور برای ادامه متن بد نباشد. سام آدکوگبه، مدافع کانادایی در ماه سپتامبر به اتلتیک گفت: "راستش را بخواهید من طرفدار [پوشیدن لباس های مشابه در جام جهانی] نیستم. احساس می‌کنم که هر تیمی باید لباس جدیدی برای جام جهانی داشته باشد. زیرا این یک رویداد نمادین است. من از این لباس متنفر نیستم، اما دوست داشتم لباس جدیدی داشته باشیم."

مراکش:

آخرین باری که مراکش در جام جهانی پیروز شد، در سال 1998 بود، و لباس خانگی امسال دقیقاً از پیراهن سومی که شیرهای اطلس در فرانسه به تن داشتند، الگوبرداری شده است. در کنار طراحی الهام گرفته از آن لباس تاریخی و نام تجاری پوما، این لباس یک حس نوستالژیک واقعی را به شما القا می کند. پیراهن دوم مراکش یکی از نمونه‌های بارز از الگوهای عجیب و غریب پوما است. البته پوما تا حد توان تلاش کرده تا حداکثر توازن را در طراحی این پیراهن رعایت کند.

کرواسی:

پیراهن اول کرواسی بر اساس طراحی نایکی، شباهت زیادی به لباس های همیشگی دارد، با این تفاوت که بخش جلوی آن بیش از همیشه سفید است. این لباس طرحی پنهان از الگوی تکراری نایکی در این فصل را شامل می شود. لباس دوم کرواسی با زمینه سورمه ای و استفاده از رنگ دوم آبی نئونی با طرحی چشم نواز، یکی از زیباترین هاست. این طرح زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که بدانیم، خطوط مواج و تار الگو به معنای خط ساحلی زیبای آدریاتیک کرواسی است.

گروه G:

برزیل:

پیراهنی که نایکی امسال برای برزیل طراحی کرده، متشکل از همان رنگ‌های ثابت پرچم (زرد، آبی و سبز) است. این رنگ ها اما نسبت به همیشه روشن تر و شادتر هستند و شاید این خبر از جشنی می دهد که هیچکس از آن خبر ندارد! طرح جگوار روی پیراهن نیز با ظرافت کار شده و در استفاده از آن زیاده روی نشده است. الهام از جنگل های بارانی آمازون، بخش قابل توجه پیراهن دوم تیم ملی برزیل است که از طرح جگوار در آن با شدت بیشتری، این بار روی سرآستین ها استفاده شده است.

صربستان:

پوما برای طراحی لباس صرب‌ها، سادگی را اولویت اصلی خود قرار داده است. رنگ طلایی سرآسیتن ها به خوبی با رنگ لباس ست شده و صلیبی که بخشی از پرچم صربستان است، با ظرافت در پیراهن استفاده شده است. لباس دوم صربستان، از الگوی غیرقابل توجیه و نه چندان جذاب پوما بهره گرفته و رنگ طلایی متالیک آن، تنها نقطه قوتش به شمار می رود.

سوئیس:

پوما برای برخی از پیراهن های تولیدی خود در جام جهانی از طرح هایی کلاسیک و مورد قبول بهره برده است. استفاده از خطوط افقی در بخش جلویی پیراهن سوئیس در همین راستا، یکی از پیراهن های استاندارد این کمپانی در جام جهانی را شکل داده است. یقه به شکل V هم زیبایی قابل توجهی به این پیراهن بخشیده است. یک باکس پر از لوگو و شماره، به همراه خطوطی که از لباس اول منتقل شده اما سر جای قبلی نیستند! این ها تعریفی از لباس دوم سوئیس است که در طرح آن سلیقه کمتری به کار برده شده است.

کامرون:

پردازش گرافیکی روی پیراهن اول کامرون حس Autobot را ایجاد می‌کند. چهار سال از آخرین فیلم ترانسفورمرز می گذرد، بنابراین این الهام گیری کمی قدیمی به نظر می رسد، اما با انتشار نسخه جدید در سال آینده، شاید این کامرون باشد که جلوتر از زمان حرکت کرده است. مفهوم کلی خلاقانه است و کیفیت پیراهن در مقایسه با آنچه Le Coq Sportif برای شیرهای رام نشدنی ارائه می‌کرد، بالاتر رفته است. لباس دوم کامرون تنها تفاوتی که با پیراهن اول دارد، رنگ سفید آن است.

گروه H:

پرتغال:

استفاده از دو رنگ سبز و قرمز به یک اندازه و با طراحی که مشاهده می کنید، یک انتخاب جسورانه بود. با این وجود نایکی ادعا کرده که هدف از این کار این بود که بازیکنان حس واقعی پوشیدن پرچم را داشته باشند. پرتغال به طور معمول بهترین لباس های خارج از خانه را به نمایش می گذارد، اما لباس های امسال خیلی جالب نیستند. ایجاد یک نوار افقی در سراسر سینه که پرچم کشور را تداعی می کند، یک مفهوم خلاقانه است، اما به اندازه آنچه ما از پرتغال و لباس دومش انتظار داریم، چشم نواز نیست.

غنا:

پوما برای پیراهن اول غنا با تاکید بر رنگ سفید، ساده ترین طراحی ممکن را به کار برده است. ستاره پرچم در لباس استفاده شده و نقش پرچم را روی سرآستین ها مشاهده می کنیم. پوما برای لباس دوم غنا نتوانسته جلوی خود را بگیرد و خبری از سادگی نیست. طرح پیراهن دوم غنا، طبق الگوی عجیب و نه چندان جالب پوما طراحی شده است.

اروگوئه:

این یکی از بهترین پیراهن هایی است که پوما برای جام جهانی قطر عرضه کرده است. رنگ همیشگی پیراهن اول اروگوئه با یقه تک دکمه و رنگ های سفید و سورمه ای همیشگی، یک طرح کلاسیک و قابل قبول به همراه داشته است. لباس دوم تیم ملی اروگوئه شباهت زیادی به لباس تیم ملی آرژانتین دارد و در طراحی آن، الگوی اعصاب خرد کن پوما استفاده شده است.

کره جنوبی:

پیراهن اول کره جنوبی در مسیر همان پیراهنی است که نایکی در سال 2020 برای این تیم عرضه کرده بود. رنک مشکی، به عنوان رنگ دوم به بهترین شکل استفاده شده و طرح روی سر آستین ها نمادی از ببر است. پیراهن دوم کره جنوبی طبق الگو ثابت نایکی برای سال 2022 عرضه شده اما طرح کلی و رنگ های به کار رفته در آن، خاص و زیباست.

از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 2
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 3
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 4
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 5
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 6
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 7
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 8
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 9
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 10
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 11
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 12
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 13
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 14
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 15
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 16
از میان 32 تیم و 64 کیت / زیباترین کیت جام جهانی را انتخاب کنید 17