جمعه 31 فروردین 1403

از نمادهای به کار رفته در دیواره‌های تخت‌جمشید بهره می‌برم / انعکاس «سماع» عرفانی در زیورآلات ایرانی

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
از نمادهای به کار رفته در دیواره‌های تخت‌جمشید بهره می‌برم / انعکاس «سماع» عرفانی در زیورآلات ایرانی

برگزیده یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر معتقد است که با تعبیه عنصر حرکت در تولیداتش با حفظ اصول هنر ایرانی، حالتی مدرن و جوان‌پسند را در جواهرات ایجاد می‌کند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب گفت: امسال برای اولین بار در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از رئیس جمهور دعوت شد تا در بخش آینه در آینه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی حضور یابند و این حضور زمینه هم‌اندیشی خوبی شد که ایشان با فعالان این حوزه داشتند و امیدواریم نتیجه این گونه هم‌اندیشی ها به حل مشکلات فعالان عرصه هنرهای تجسمی منجر شود.

توجه به عدالت فرهنگی در سراسر کشور

اسماعیلی گفت: برگزاری استانی جشنواره نقطه قوت بزرگی در چهارمین دوره از برگزاری بود و این گستردگی برگزاری نشان دهنده عدالت فرهنگی بود. عدالت فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم در همه جای کشور پهناور عزیزمان زمینه‌ای برای بروز و ظهور جوانان مستعدمان را فراهم کنیم و این نگاه در جشنواره امسال رقم خورد.

وی با اعلام دبیری مجدد میرهاشمی از سوی برگزارکنندگان گفت: اینکه در آیین پایانی جشنواره دبیری جشنواره آینده نیز مشخص می شود، ابتکار جذابی بود.

رئیس شورای هنر افزود: امیدواریم با عزم قوی و برنامه ریزی‌های دقیق با نگاه محوری به دنبال تحقق شعارهایمان باشیم و سال آینده جشنواره‌های فجر با رونق بیشتر برگزار شود.

حضور جوانان مستعد در جشنواره از نقاط قوت آن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره چهاردهم تجسمی فجر گفت: حضور قوی جوانان در کنار استادان یکی از نقاط قوت این جشنواره بود. امیدواریم کار آموزشی قوی و مدون باعث ظهور استعدادهای بیشتر در کشور شود. بر این اساس شورایی را برای آموزش تشکیل داده ایم و دوره‌های رایگان هنری در 50 رشته در 72 منطقه محروم را دنبال می‌کنیم.

تقویت اقتصاد فرهنگ، هنر و صنایع خلاق از محورهای اصلی وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. می‌دانیم این کار آفاتی داشته و دارد اما برای پایه‌ریزی یک کار سالم در حال برنامه‌ریزی و شکوفاسازی آن هستیم.

گفتنی است: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر 15 بهمن در 30 استان کشور به دبیری سیدعباس میرهاشمی برگزار و عصر امروز در تالار وحدت به کار خود پایان داد.