یک‌شنبه 6 آبان 1403

از نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پرداخت وام کمک هزینه تحصیلی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پرداخت وام کمک هزینه تحصیلی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. عاملی: طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شده است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طرح...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

عاملی: طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح تحول جمع بندی و نهایی شده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دنیا در حال تحول بوده و تاکنون تغییر و تحولات زیادی در سطح جهان اتفاق افتاده است؛ سرعت جهانی شدن به شکلی است که بین 2 دهه به اندازه 2 قرن در حوزه جهانی شدن تالیف و تحقیق شده است. مسیر تولید سرمایه تغییر کرده و امروز از ده شرکت برتر جهان، 9 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات قرار دارند. وی افزود: ما انقلاب کردیم و انقلاب ما ماهیت نقد بزرگ به رژیم پهلوی و نظام سرمایه داری غرب داشت. علت موفقیت ما حضور مردم و رهبر الهی امام امت و در ادامه آن، استمرار حضور توانمند مردم به رهبر الهی و فاخر حکیم انقلاب اسلامی بود. بله نگاه انقلابی از یک نگاه انتقادی برخوردار است و در عین حال امیدوار به آینده است و از سرمایه داشته برای تعمیق و توسعه موفقیت‌ها بهره می‌گیرد. در ادامه مسیر انقلاب ضمن حفظ روحیه انقلابی، لازم است به یافته‌ها و دارائی و سرمایه شکل گرفته ناشی از انقلاب اسلامی توجه کنیم. همانطور که رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم بر این سرمایه عظیم با نگاه افتخار و مباهات به برجسته‌سازی پرداختند. این یک قاعده است که امیرالمومنین می‌فرمایند: التوفیق ممد العقل، موفقیت و البته احساس موفقیت مددکار عقل است. از آن سو، شکست و احساس شکست، ضعیف کننده عقل و حکمت است. پس مواظبت کنیم که در نگاه انتقادی افرایط نکنیم و دائما بر ابعاد منفی تاکید نکیم.

دانشجویان دانشگاه شریف کمک هزینه تحصیلی ترم تابستان می‌گیرند

وام کمک هزینه تحصیلی ترم تابستان از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه شریف به دانشجویان پرداخت می‌شود.

فراخوان ثبت نام اعطای کمک هزینه تحصیلی در ترم تابستان سال تحصیلی 1401-1400 دانشجویان دانشگاه شریف اعلام شد. دانشجویان متقاضی (با اولویت ساکنین خوابگاه در ترم تابستان جاری) می‌توانند برای ترم تابستان سال تحصیلی جاری تا پایان روز 19 مرداد ماه، نسبت به تکمیل فرم درخواست الکترونیکی اقدام کرده و کلیه مدارک و مستندات مربوطه را به صورت الکترونیکی از طریق آدرس stu.sharif.ir ارسال نمایند.

شرایط و زمان ثبت نام خوابگاه دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی طی اطلاعیه‌ای شرایط و زمان ثبت نام خوابگاه دانشجویی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401 را اعلام کرد. دانشجویان واجد شرایط و متقاضی خوابگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401، ضمن مطالعه و دقت در نکات ذیل در تاریخ‌های مقرر از طریق سیستم جامع گلستان در مرحله اول درخواست خود را ارائه و سپس در مرحله دوم نسبت به انتخاب هم اتاقی و خوابگاه پیشنهادی اقدام لازم بعمل آورند.

دوازدهمین جشنواره سیمرغ برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مساله جوانی جمعیت از برنامه‌های محوری وزارت بهداشت است، گفت: از این رو دوازدهمین جشنواره سیمرغ با محوریت مساله جمعیت برگزار می‌شود. نشست هم اندیشی کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی در دبیرخانه‌های دوازدهمین جشنواره سیمرغ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. این نشست با حضور مجید احمدی مدیر کل فرهنگی، رضا رخسایی معاون اداره کل فرهنگی و صابر جباری رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت و جمعی از کارشناسان دبیرخانه‌های جشنواره سیمرغ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد. در این نشست کارشناسان به طرح مسائل، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها و جشنواره سیمرغ پرداختند.

دانشجویان دانشگاه شریف وام تغذیه می‌گیرند

دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه شریف می‌توانند برای دریافت وام تغذیه تا 11 مرداد ثبت نام کنند.

معاونت دانشجویی دانشگاه شریف طی اطلاعیه‌ای از پرداخت وام تغذیه به دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: دانشجویان متقاضی دریافت وام تغذیه ترم تابستان، می‌توانند از طریق سامانه شاخص (stu.sharif.ir) ثبت نام کنند.

از نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پرداخت وام کمک هزینه تحصیلی 2
از نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پرداخت وام کمک هزینه تحصیلی 3
از نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پرداخت وام کمک هزینه تحصیلی 4
از نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پرداخت وام کمک هزینه تحصیلی 5