دوشنبه 9 مهر 1403

اسب‌های برتر روز نخست هفته دوازدهم مسابقات سوارکاری گنبد مشخص شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اسب‌های برتر روز نخست هفته دوازدهم مسابقات سوارکاری گنبد مشخص شدند

گنبدکاووس - ایرنا - اسب‌های برتر روز نخست هفته دوازدهم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس که با شرکت 52 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور عصر امروز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد، مشخص شدند.

در دور نخست این مسابقات 12 راس اسب سه سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "دایان رز"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را کسب کرد و اسب‌های "آی خان یزدانی" و "دل دل شاد دشت بهشت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) و باحضور 11 راس اسب به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد، اسب "لوکو" اول شد و اسب‌های "سه سوت" و "لیدی رویال" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته دوازدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد (maiden) بود که با شرکت هفت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "آناتیس" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "پنسیلوانیا" و "مری کوئین" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون برنده بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "کریس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "حاجی بهرام" و "کارابیگ" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس چهار بود که با شرکت 9 راس اسب و به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد و در پایان اسب "آل پرادو" اول شد و اسب‌های "فرناندو" و "سباستین" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته دوازدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس نیز هفت راس اسب بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس 6 و به مسافت هزار و 600 متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "پراگ" اول شد و اسب‌های "اینییل" و "اوینا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان مبلغ 2 میلیارد و 60 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است، روز دوم و پایانی هفته دوازدهم این مسابقات نیز عصر فردا جمعه /24 دی / در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

برچسب‌ها