سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: حضور فیزیکی در مدارس عامل پیک کرونا نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: حضور فیزیکی در مدارس عامل پیک کرونا نیست

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی معلمان و دانش‌آموزان در کلاس درس عامل پیک کرونا در استان نبوده است.

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار معلمان و دانش آموزان مبتلا به کرونا در استان بالا نیست، بررسی و مطالعات نشان می دهد اختلاف معنا داری در میزان ابتلای این قشر به کرونا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان شیوع ویروس کرونا در قشر معلمان و دانش آموزان، پیش و پس از بازگشایی مدارس انجام شده است افزود: حضور در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است و معلمان و دانش آموزان موارد را رعایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه ها و حساسیت ها در بازگشایی مدارس، ابتلای معلمان و دانش آموزان به کرونا بود گفت: اگر در بررسی ها، به این نتیجه می رسیدیم که آموزش حضوری عامل اصلی پیک کرونا است، به یقین برای تعطیلی تصمیم گیری می کردیم.

180 هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از 2 هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار معلم تحصیل می کنند.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود درباره اعمال محدودیت جدید کرونایی گفت: از 20 آبان ماه، همه مراکز به جز مراکز و مشاغل ضروری رده شغلی یک از ساعت 18 تا روز بعد، تعطیل خواهند بود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تصمیم کشوری است البته یک سری اختیارات هم به استان داده شده است و ستادهای مقابله با کرونا در استان می توانند برای اقدامات پیشگیرانه تصمیم بگیرند.

استان خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده و هنوز از این وضعیت خارج نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*