چهارشنبه 18 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: هر مدیر باید بر رفتار بهداشتی دستگاه خود نظارت کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: هر مدیر باید بر رفتار بهداشتی دستگاه خود نظارت کند

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: هر مدیر اجرایی مسوولیت نظارت و بازرسی از نحوه رفتار مجموعه خود در رعایت مسائل و دستورالعمل های بهداشتی و برخورد با متخلفان را بر عهده دارد.

محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در ستاد مدیریت کرونای استان با تاکید بر لزوم جلوگیری از تجمعات، به هر دلیلی که باشد، اظهار داشت: پیگیری و برخورد با هرگونه مراسم در فضاهای غیر رسمی بر عهده شورای تامین شهرستان ها با مدیریت فرمانداران است.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی، گفت: متاسفانه بعضا شاهد برپایی مراسم ها در فضاهای غیررسمی هستیم که مقابله با این امر بر عهده فرمانداران است و آنان همچین باید دستگاه های اجرایی را از برگزاری هرگونه گرامیداشت و جلسات غیرضرور پرهیز دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه ادارات دولتی از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی دارند، افزود: ضرورت دارد پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای صنفی نیز رعایت و با متخلفان برخورد شود.

رعایت پروتکل ها، عبور از بحران را آسانتر می کند 

شجاعی با تاکید بر تشدید نظارت شورای تامین شهرستان ها با مدیریت فرمانداران بر اوضاع، گفت: هر چه نظارت ها بیشتر و دقیق تر باشد، عبور از بحران آسانتر شده و بازگشایی ها مراکز و برداشتن محدودیت ها نیز زودتر میسر خواهد شد ولی ناپرهیزی ها و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم تعطیلی ها و محدودیت ها را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی همچنین با انتقاد از اقدام شهرداری بجنورد، در صدور کارت فعالیت برای زباله گردها، این کار را خلاف قانون خواند و افزود: همه کارت های صادر شده برای زباله گردها باطل است و اصولا نباید معیشت این افراد از این طریق تامین شود، زیرا چنین فعالیتی غیربهداشتی و به دور از شان افراد است.

تعطیلی آیین های مذهبی برای مقابله با کرونا هنر نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز با بیان اینکه تعطیل کردن آیین های مذهبی برای مقابله با کرونا هنر نیست، اظهار داشت: مراسم مذهبی جزوی مهم و جدانشدنی از زندگی مردم است و نباید با تعطیلی آن برای نسل جوان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه مذهبی ها در آزمون رعایت دستورالعمل های بهداشتی خوش درخشیده اند، اظهار داشت: ستاد ملی و استانی کرونا باید نگاه متفاوتی به افراد مذهبی داشته باشد زیرا آنها ثابت کرده اند برخلاف بسیاری از افراد می توانند آیین های مذهبی چون ایام سوگواری محرم را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنند.

وی افزود: در واقع کارشناسان ستاد ملی کرونا باید همراهی کرده و راه حل هایی برای چگونگی برگزاری مراسم دینی در عین رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه باید از هرگونه افراط و تفریط در برگزاری آیین های مذهبی اجتناب کرد، افزود: باید راه حلی میانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری آیین های مذهبی چون محرم داشته باشیم.

بهبود 338 کارمند کرونایی استان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: از کارکنان 23 دستگاه اجرایی استان، 387 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تاکنون 338 کارمند بهبود یافته و 48 نفر نیز در حال گذران دوره درمان هستند.

علی بیگ زاده، تصمیم گیری برای دورکاری کامندان دولت را بر عهده ستاد ملی کرونا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان امور استخدامی، بانوان باردار کارمند و یا دارای کودک معلول زیر سه سال و نیز افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد دارای سابقه تماس با بیماران کووید19، بالای 60 ساله ها، افراد دارای سابقه پیوند اعضا و افراد دارای بیماری پارکینسون می توانند از دورکاری استفاده کنند.

پلمب 188واحد متخلف در استان 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی نیز با اشاره به پلمب 188 واحد صنفی متخلف در استان، اظهار داشت: از نیمه دوم تیرماه تاکنون 13 هزار و 337 بازرسی توسط دستگاه های مختلف با نظارت فرمانداری ها انجام شده است.

مهدی کرامتی افزود: در این راستا 2 هزار و 471 فقره بازرسی در بجنورد، شیروان 551، اسفراین 516، جاجرم هزار و 170، فاروج 815، گرمه 378، مانه و سملقان هزار و 108 و رازوجرگلان 163 مورد بازرسی صورت گرفته است.

خراسان شمالی از حدود یک هفته پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و به جز وضعیت زرد شهرستان راز و جرگلان، دیگر شهرستان های این استان از نظر همه گیری ویروس کرونا در شرایط قرمز شناخته شده اند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*