سه‌شنبه 10 مهر 1403

استاندار زنجان: با بنگاه‌های معاملاتی غیرقانونی مسکن به جد برخورد می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: با بنگاه‌های معاملاتی غیرقانونی مسکن به جد برخورد می‌شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با بنگاه‌های معاملاتی غیرقانونی مسکن و نمایندگی‌های خودسرانه که به خرید و فروش زمین اقدام کنند بدون اغماض و به جد برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند.

فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه طرح ملی اقدام مسکن افزود: اخبار و اطلاعات موثقی وجود دارد که عده ای به دروغ تحت عنوان بنگاه معاملاتی مسکن یا نمایندگی خودساخته اقدام به معامله زمین‌هایی می‌کنند که از سالهای گذشته بلاتکلیف مانده است.

وی تاکید کرد: زمینی که سالها بلاتکلیف مانده و مشکلاتی ایجاد کرده و حتی 2 میلیون تومان هم ارزش مبلغی آن نیست 70 میلیون تومان فروخته می شود. استاندار زنجان گفت: همچنین واحدهای مسکونی نیمه کاره ای که چنین مشکلاتی دارند و هم اکنون بیش از چهار هزار واحد مسکونی نیمه ساخت را شامل می شوند به دلیل همین مشکلات و خرابکاری ها بلاتکلیف مانده که رفع مشکلات آن به سادگی نیست. حقیقی متذکر شد: با کسانیکه خودساخته برای خود بنگاه و نمایندگی معاملاتی درست کرده اند و زمینی که تکلیف ندارد دستگردان خرید و فروش می کنند با قاطعیت برخودار قانونی خواهد شد که باید جوابگو باشند. وی اظهارداشت: به هیچ عنوان برای این افراد سود جو اجازه فعالیت در این شرایط را نخواهیم داد. استاندار زنجان گفت: ورود قاطع در این زمینه خواهم کرد و این افراد نیز باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. حقیقی ادامه داد: کسانیکه ناآگاهانه در دام چنین افرادی می افتند و اقدام غیرقانونی برای خرید می کنند باید آگاهی باشند و در این دام گرفتار نشوند. وی تاکید کرد: قانون همه مراحل روال خرید، ثبت و قولنامه زمین را مشخص کرده است و معاملات باید قانونی و در مراکز معتبر انجام شود. استاندار زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان فریب افراد سودجو را نخورند، گفت: خرید و فروش زمین های بلاتکلیف غیرقانونی است و اقدام کنندگان در این زمینه باید منتظر تبعات آن باشند. وی یادآوری کرد: سال گذشته هم بیان شده و امسال نیز تاکید می شود باید تکلیف این بنگاه های معاملاتی مسکن خودسرانه روشن شده و قانونمند و یا جمع آوری شوند. استاندار زنجان تاکید کرد: جلسات شورای مسکن هر 2 هفته یک بار تشکیل می شود و به مسائل و مشکلات حوزه مسکن از جمله فعالیت بنگاه های غیرقانونی به جد بررسی می شود. حقیقی افزود: رییس سازمان صمت استان زنجان باید گزارشی از فعالیت بنگاه های معاملاتی مسکن دهد تا چند مورد قانونی و غیرقانونی فعالیت می کنند و اینکه تاکنون چه اقداماتی برای فعالیت غیرقانونی انجام شده است. وی با بیان اینکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم باید گزارشی از تعاونی‌های مسکن ارائه دهند که چه اقداماتی انجام داده اند، متذکر شد: باید بصورت عملیاتی گزارش ها ارائه شود و مدیر کل بازرسی استانداری وظیفه دارد گزارش لازم از همین بنگاه های معاملاتی غیرقانونی و نمایندگی های خودساخته در حال تصاحب و خرید و فروش زمین هستند، گزارشی ارائه کنند. استاندا زنجان گفت: علاوه بر این باید گزارشی از تعاونی ها و بنگاه های غیرقانونی معاملاتی مسکن ارایه دهند و جلسه ویژه ای در این خصوص تشکیل تا جمع آوری شود. وی اظهارداشت: باید بنگاه ها ساماندهی و ریشه چنین افرادی که خودسرانه و غیرقانونی اقدام به معامله زمین می کنند خشک شود و زمین هایی که بلاتکلیف است نباید خرید و فروش شود. به گزارش ایرنا، در جلسه کارگروه طرح ملی اقدام مسکن مسائل و مشکلات مسکن احداث پروژه 800 واحدی مسکن ملی کوی نصر زنجان بررسی و نسبت به رفع نواقص و شتاب اجرای این تصمیم گیری شد.

*س_برچسب‌ها_س*