یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار: عملیات اجرایی طرح مسکن محرومان چهارمحال و بختیاری تسریع شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: عملیات اجرایی طرح مسکن محرومان چهارمحال و بختیاری تسریع شود

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تسریع در روند اجرایی مسکن محرومان گفت: طرح مسکن دو هزار و 440 واحدی مسکن محرومان در این استان باید تا یک ماه آینده به پیشرفت 70 درصدی برسد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات احداث طرح دو هزار و 440 واحدی مسکن محرومان استان تاکید کرد: معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای افزایش دو هزار واحد مسکونی دیگر به طرح مسکن محرومان این استان قول مساعد داده است.

وی افزود: لازمه تحقق این قول، به پایان رسیدن و بهره‌برداری از طرح دو هزار و 440 واحدی مسکن محرومان در مدت تعیین شده یک‌ساله است.

عباسی تصریح کرد: حمل و نقل مصالح، یکسان نبودن قیمت مصالح در شهرستان‌های مختلف، بالا بودن کرایه حمل و نقل مصالح، کمبود کارگر و نامناسب بودن برخی راه‌های روستایی از موانع و مشکلات احداث این طرح در تعدادی از روستاهای چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید تمامی مشکلات این طرح را شناسایی و راهکارهای رفع آن از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط را ارائه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متولیان می‌توانند برای خاک‌برداری، حمل مصالح، تامین سیمان و میلگرد از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران بهره‌گیری کنند.

وی گفت: بلوکه شدن تسهیلات از سوی بانک‌ها یکی از مشکلات در راستای احداث واحدهای مسکونی این طرح است و با مسوولان بانک‌های متخلف در این حوزه برخورد می‌شود. عباسی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های خیری و کمک‌های مومنانه برای تسریع در روند اجرای این طرح و همچنین حذف استعلام‌های دوباره از سوی بانک‌ها با هدف جلوگیری از طولانی شدن روند ساخت واحدهای مسکونی یاد شده ضروری است.

وی افزود: برای تسریع در روند اجرای این طرح یک گروه کارشناسی از دفتر معاونت هماهنگی عمرانی استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نهادهای حمایتی تشکیل و با حضور در شهرستان‌ها مشکلات احتمالی این طرح را بررسی و رفع کنند.

به گزارش ایرنا، 31 مرداد سال گذشته عملیات اجرایی احداث 2 هزار و 440 واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

چهارمحال و بختیاری به حدود پنج هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*