شنبه 7 مهر 1403

استاندار: کرسی معاونت استانداری سمنان به یک زن می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: کرسی معاونت استانداری سمنان به یک زن می‌رسد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: اولین انتصاب یک زن در پست معاونت استاندار برای بهبود امور استان سمنان در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

علیرضاآشناگر روز سه‌شنبه در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور ویدیو کنفرانسی معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: استان سمنان با شناسایی زنان توانمند به دنبال انتصاب آن ها در پست‌های مدیریتی است.

وی بیان کرد: وضعیت اشتغال زنان استان نسبت به کشور بر اساس آمار وضعیتی مطلوب دارد و 15 درصد مدیران استان سمنان خانم هستند که نسبت به عملکرد و مدیریت آنان رضایت مندی وجود دارد.

وی ادامه داد: توجه به زنان در پست‌های مدیریتی در دولت تدبیر و امید افزایش یافت و این نگاه به جامعه زنان ارزشمند است و باید برای تحقق این راهبرد تلاش شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران استان از توانایی زنان اطلاعات خوبی ندارند و معمولا برای به کاری گیری در پست مدیریتی دست خالی هستند و وجود سامانه‌ای جامع و کامل در اختیار مدیران درباره توانمندی و میزان علم و دانش زنان کمک کننده در افزایش انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی است.

آشناگر تاکید کرد: سامانه‌ای باید در کشور تعریف شود تا مدیران از توانمندی زنان سراسر کشور اطلاع داشته باشند و از این ظرفیت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان بیست و نهمین استانی است که سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده را تدوین کرده است و تلاش شد این سند با واقعیت سازگاری داشته و مبنای آمار برای برنامه‌های اجرایی باشد.

وی اظهار داشت: یکی از ضعف های سندهای تهیه شده در زمینه‌های مختلف نداشتن پیوست عملیاتی است و باید متناسب با برنامه و سند، بودجه و برنامه عملیاتی تعریف شود و برنامه عملیاتی سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده استان سمنان تا پایان تیر ارائه خواهد شد که موثر در ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان است.

کسب و کارهای نوین با نگاه اشتغالزایی توجه شود

استاندار سمنان گفت: یکی از تاکیدات بانوان و به خصوص قشر آسیب پذیر مانند زنان بی سرپرست و بد سرپرست تامین مالی است و باید کسب و کار نوین با نگاه اشتغالزایی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: استفاده از بازار سرمایه و کمک دولت و کارگزاری بورس و تهیه سهام انگیزشی و سهام اولی موجب ایجاد منبع درآمد برای زنان و به خصوص قشر آسیب پذیر خواهد بود.

آشناگر ابراز داشت: برخی زنان بد سرپرست توانایی و استعداد علمی خوبی دارند و با اندک آموزش می‌توان این افراد را با مسایل اقتصادی آشنا کرد.

تکمیل طرح‌های بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت باشد

استاندار سمنان با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری گفت: طرح‌های بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال مالی تکمیل شود.

وی ادامه داد: 158 طرح نیمه تمام در استان سمنان شناسایی و به مسوولان کشوری برای تامین اعتبار به صورت نامه‌نگاری گزارش شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران استانی حق جابه‌جایی مدیران شهرستانی را ندارند و تمام اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها باید با هماهنگی با استانداری انجام شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال آینده اظهار داشت: استان برای جذب سرمایه‌گذار نیاز به آرامش دارد و باید این مهم مورد توجه باشد.

سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده استان در پایان نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*