جمعه 15 تیر 1403

استفاده از امکانات اجتماعی برای واکسن نزده ها محدود می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استفاده از امکانات اجتماعی برای واکسن نزده ها محدود می شود

آقازاده گفت: افرادی که واکسن نمی زنند در حق دیگران اجحاف می کنند چرا که سلامتی بقیه را به خطر می اندازند. اگر در هفته های آتی واکسن نزدن برخی افراد ادامه داشته باشد ناچار به استفاده از راهکارهای جبری و شدت عمل بیشتری برای واکسینه کردن افراد هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی با اشاره به تزریق 70درصدی دوز اول جمعیت هدف در سطح استان، گفت: این میزان نسبت به میانگین کشوری حدود 3درصد بیشتر است و همین باعث شده تا در میان 3 استان برتر از این نظر قرار بگیریم.

وی افزود: نزدیک به نیمی از این افراد نیز (حدود 32 درصد جمعیت هدف) هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند که موفقیتی برای استان است. خوشبختانه در هفته گذشته نیز 30درصد کاهش فوتی نسبت به هفته قبل از آن داشته ایم که این میزان نیز از میانگین کشوری که 21 درصد کاهش را نشان می دهد، بهتر است. استاندار مرکزی تصریح کرد: در مجموع استان وضعیت خوبی در کاهش آمارهای کرونایی دارد ولی در 4 شهرستان تفرش، آشتیان، زرندیه و کمیجان باید نظارت ها بیشتر شود تا روند رو به کاهش استان ادامه یابد. وی با اشاره به واکسن نزدن برخی افراد به دلایل مختلف، گفت: آنها گرچه ممکن است برای خود دلایلی داشته باشند ولی باید بدانند واکسن نزدنشان اجحاف در حق سایر افراد جامعه است چرا که با این کار سلامتی دیگران را به خطر می اندازند. نیاز است برای اقناع این افراد به واکسن زدن خود مردم پای کار بیایند و اطرافیانشان را به واکسینه شدن علیه کرونا ترغیب کنند. آقازاده ادامه داد: اگر در هفته های آتی واکسن نزدن برخی افراد ادامه داشته باشد ناچار به استفاده از راهکارهای جبری و شدت عمل بیشتری برای واکسینه کردن افراد هستیم. همچنین نیاز است تا برای کارمندان دولت که بدون دلیل موجه واکسن نمی زنند ضرب العجلی تعیین شود تا اگر این کار را نکردند از حضور در محل کارشان ممانعت و برایشان غیبت در نظر گرفته شود. راهکار دیگر این است که افرادی که مایل به تزریق واکسن نیستند به صورت مداوم و هفته ای یکبار تست پی سی آر با هزینه شخصی بدهند و آن را به اداره خود تحویل دهند تا از مبتلا نبودنشان اطمینان حاصل شود. وی با تاکید بر لزوم ارائه کارت واکسن در آینده ای نزدیک برای استفاده از برخی امکانات اجتماعی، گفت: بعد از ایام صفر، تالارها و رستوران ها مجاز به فعالیت به شرط واکسینه شدن پرسنل و مشتریان هستند. همچنین استخرها، باغ وحش ها، آموزشگاه های خصوصی با ظرفیت بالای 10 نفر و برخی مشاغل و اماکن دیگر که تعطیل بودند با ارائه واکسن از سوی مشتری و واکسینه شدن پرسنل می توانند فعالیت داشته باشند. استاندار مرکزی با بیان اینکه بایستی تلاش برای واکسینه شدن دانش آموزان بالای 12 سال صورت بگیرد، گفت: تلاش شود تا این مهم تا پایان آبان ماه انجام بگیرد و در ادامه مقاطع ابتدایی نیز تا پایان آذر ماه واکسینه شوند. همچنین بایستی دانشجویان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا به صورت حضوری به تحصیل ادامه دهند و برای کسانی که این کار را نمی کنند امکان شرکت در امتحانات پایان ترم فراهم نباشد. وی با اظهار امیدواری جهت فروکش کردن بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: مدیران کارخانجات و صنایع نیز بایستی بر واکسینه شدن نیروهایشان تاکید و نظارت داشته باشند و در صورت واکسینه نشدن تمام مسئولیت را بر عهده بگیرند. در پایان امیدواریم با اقدامات گفته شده شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم و وارد پیک بعدی نشویم. انتهای پیام /