دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پروژه‌های املاک و مستغلات در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پروژه‌های املاک و مستغلات در دستور کار قرار گرفت

رئیس صندوق ملی مسکن گفت: با راه اندازی صندوق املاک و مستغلات سعی کرده ایم بتوانیم میزان مشارکت متقاضیان مسکن و مردم را افزایش دهیم.

مهدیار اسماعیلی رئیس صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند تولید مسکن در تمامی بخش ها در دستور کار قرار گرفته است گفت: امسال با توجه به شعار سال از تمامی ظرفیت ها در بخش های مختلف استفاده می شود و این موضوع را برای تولید مسکن در اولویت خود قرار داده ایم.

وی افزود: در صندوق ملی مسکن با راه اندازی صندوق املاک و مستغلات سعی کرده ایم بتوانیم میزان مشارکت متقاضیان مسکن و مردم را بیشتر کنیم تا از طریق تولید را افزایش دهیم.

مدیر عامل صندوق ملی مسکن تصریح‌کرد: صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان، منابع بانکی و تسهیلات دولتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد خواهد کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: در این شیوه علاوه بر رونق تولید مسکن و تأمین نیاز متقاضیان مسکن، با پرداخت سود کافی، به نیاز سرمایه‌گذار ان پاسخ داده خواهد شد و مشارکت مردمی نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: به طور قطع پرداخت تسهیلات نقش موثری در جذب ظرفیت های مردمی در تولید مسکن دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی