شنبه 8 اردیبهشت 1403

استفاده کارمندان و اصناف بروجن از ماسک الزامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده کارمندان و اصناف بروجن از ماسک الزامی است

شهرکرد - ایرنا - فرماندار بروجن با اشاره به شیوع ویروس کرونا و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس گفت: تمامی فعالان اصناف و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مسعود ملکی در هجدهمین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان بروجن تاکید کرد: فعالیت اصناف و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا موثر و اجرای این مهم نیازمند همکاری مردم، مسوولان و قشرهای مختلف است.

ملکی تصریح کرد: هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بروجن حق ندارد به ارباب‌رجوع بدون ماسک خدماتی ارائه دهند.

وی، با اشاره به شرایط نامطلوب ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت: هرگونه شرکت در تجمع‌های عمومی مانند میهمانی‌ها، عزاداری‌ها، نشست‌های خانوادگی و مراسم دیگر خطرآفرین است.

فرماندار بروجن درخواست کرد: شهروندان از هرگونه حضور در مکان‌های شلوغ و پرازدحام به شدت پرهیز کنند و هنگام خروج از منزل، ماسک بزنند.

وی گفت: براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی، با عاملان ایجاد کانون‌های جمعیتی و تهدید علیه بهداشت عمومی به شدت برخورد خواهد شد.

ملکی تاکید کرد: تمامی محدودیت‌های اعمال شده در شهرستان بروجن، تنها برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید 19 بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*