جمعه 30 شهریور 1403

استقبال از برکناری کاسترو / پیولی پنچه در پنجه با هیولای رونالدو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
استقبال از برکناری کاسترو / پیولی پنچه در پنجه با هیولای رونالدو

اولین سئوال از ناظران از باشگاه النصر این است که سرمربی ایتالیایی تا کجا می‌تواند برای اصلاح تیم فعلی پیش برود.

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس کاسترو پرتغالی که از ژوئیه 2023 هدایت النصر عربستان را قبول کرده بود، در هفته‌های پایانی فصل گذشته تحت فشارهای بیش‌تری بود و همه هواداران، پیشکسوتان و.. منتظر اخراج او بودند.

اما کاسترو در فصلی که جام‌های زیادی در دسترس بود، ناکام ماند و مقابل رقیب سنتی هم تحقیر شد و با توجه به ستاره‌های موجود در اسکواد تیمش، انتظارات زیادی از او می‌رفت که همه را نادیده گرفت و به کارش در النصر ادامه داد تا النصر فصل جدید را نیز با مربی پرتغالی آغاز کند.

اما تنها چند هفته طول کشید که مدیریت النصر متوجه شد تصمیم ادامه با لوئیس کاسترو پرتغالی از ابتدا اشتباه بوده است و پس از تساوی این تیم مقابل الشرطه عراق در هفته اول لیگ نخبگان آسیا بالاخره قرارداد این سرمربی ناکام فسخ شد.

اما اکنون این سوال مطرح می شود که چرا النصر این تصمیم را به تاخیر انداخت؟ عواقب آن برای تیمی که مشتاق بازگشت به مسابقات و کسب قهرمانی در داخل و خارج از کشور است، چیست؟ و هنوز مشخص نیست که استخدام پیولی راه حلی برای حل تمامی معضلات این تیم خواهد بود یا نه.

کاسترو که فصل را با پیروزی در نیمه نهایی سوپرجام عربستان مقابل التعاون و سپس باخت چهار بر صفر مقابل الهلال شروع کرد و همه منتظر اخراج او بودند اما او در لیگ حرفه‌ای عربستان هم هم با تساوی مقابل الرائد ناامیدکننده ظاهر شد و سپس مقابل الفیحا به پیروزی رسید و در هفته سوم به تساوی مقابل الاهلی بسنده کرد و در نهایت تساوی با الشرطه عراق حکم خروج او را امضا کرد.

ماجد عبدالله، اسطوره باشگاه النصر نیز معتقد است النصر از فصل گذشته خوب ظاهر نشده و علاوه بر اینکه چیز جدیدی در کار کاسترو ندیده است، او اشتباهاتش را هم تکرار می‌کرد. ماجد عبدالله می‌گوید من از برکناری کاسترو حمایت می کنم اما زمانی که رئیس یا مدیری که فوتبال بازی نکرده، برای سمت مربیگری یک تیم تصمیم می‌گیرد، درست نیست و یک مدیر فنی باید با توجه به مشکلات کنونی تیم، سرمربی مناسبی را تشخیص دهد.

خروج کاسترو در حال حاضر چه معنایی برای النصر دارد؟ آیا می توان اشتباهات تیم را اصلاح کرد؟ از این رو اولین وظیفه پیولی در النصر حل معضل بزرگ دفاعی این تیم است؛ النصر فصل گذشته در لیگ حرفه‌ای عربستان 42 گل دریافت کرد و از این نظر عملکرد بدتری از الاهلی، التعاون، الاتفاق و الشباب داشت که رتبه‌هایی پایین‌تری در جدول داشتند.

به هر حال پیولی با قبول هدایت این تیم قرار است با ستاره‌های بزرگی از جمله کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، لاپورته، اوتاویو، مارسلو بروزوویچ، سیکو فوفانا و تالیسکا و... با جاه طلبی‌های بزرگ کار کند و جام‌های زیادی را در دسترس دارد.

البته به نظر چالش اصلی او، همزیستی با همین ستاره‌ها از جمله کریستیانو رونالدوست که ابعادی غول آسا در النصر دارد. بازیکنی فراتر از هر مربی که ممکن است برنامه‌های تیمی را مختل کند.

استقبال از برکناری کاسترو / پیولی پنچه در پنجه با هیولای رونالدو 2
استقبال از برکناری کاسترو / پیولی پنچه در پنجه با هیولای رونالدو 3