یک‌شنبه 10 تیر 1403

استقرار 938 خودروی آتش نشانی در دهیاری‌ها

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
استقرار 938 خودروی آتش نشانی در دهیاری‌ها

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اقدامات این سازمان و تأکید وزیر کشور برای حل مشکل پسماند روستاها، اظهار کرد: مهم ترین علت ضعف در جمع آوری و انتقال به مراکز دفع پسماند در روستاها، نبود خودرو بود که به همین منظور در اولین اقدام 2000 وانت نیسان با قابلیت حمل و تخلیه زباله تهیه و در اختیار دهیاری‌های کشور قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به منظور ارائه خدمات بهتر دهیاری ها به روستاییان در گذشته نیز با اهدای ماشین آلات، از دهیاری‌ها حمایت می‌کرد؛ اما متاسفانه از سال 1392 این امکان وجود نداشته است؛ ولی با لطف خداوند و تاکید وزیر کشور و پیگیری های مجدانه رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور این اتفاق در سال جاری رقم خورد.

نورعلی اظهار کرد: از سوی مرکز مدیریت پسماند شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تمام کشور به 300 منطقه تقسیم بندی شده است که بر اساس وسعت، جمعیت و تعداد دهیاری‌ها این تعداد خودرو از فردا شنبه توزیع خواهد شد و پیش بینی شده است با این اقدام حدود 95 درصد مشکل حمل پسماند در روستاها حل شود.

معاون امور دهیاری ها در ادامه همچنین بر لزوم تجهیز دهیاری‌ها به امکانات لازم برای رفاه و آسایش روستاییان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر 938 دستگاه خودروی آتش نشانی در دهیاری ها مستقر هستند که بهسازی و توسعه ناوگان خدماتی و ایمنی از اولویت های این مجموعه است.

نورعلی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، در سال گذشته و پس از دو سال وقفه، مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد؛ به طوری که حدود 350 نفر از دارندگان مدرک کارشناسی به بالا پس از طی دوره‌های آموزش به عنوان آتش نشان در دهیاری‌ها فعالیت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری